כתיבת מאמרים בתשלום : חמש מלכודות שאסור ליפול בהן

לא כל אחד מאיתנו נולד עם כישרון מולד לחיבור של מילים ומשפטים בצורה מושלמת ולעיתים נעדיף לפנות אל בעל מקצוע או אפילו אל חבר על מנת שיכתוב עבורנו טקסט פתיחה לאתר האינטרנט או יפרסם בשבילנו מאמרים באתרי מאמרים שונים.

למרות שהרבה מאוד כותבים מוכשרים בתשלום אכן יודעים את העבודה, יוצא לנו להיתקל בלא מעט מאמרים עם קיצורי דרך או בעיות אחרות שמורידות בצורה ניכרת את איכותם והאטרקטיביות שלהם. הרבה מאוד מקדמי אתרים משמשים גם בתור כותבי מאמרים ורואים לנגד עיניהם מספרים ומילות מפתח בלבד כאשר הם מרשים לעצמם לזלזל באיכות הטקסט עצמו ולהוציא תחת ידיהם טקסט שאינו קריא כלל או כולל טעויות שמעולם לא היו מרשים לעצמם לעשות בעת כתיבת סיכום לבוס.

קראו גם : כמה לשלם על מאמר? | למה לא לקחת מאמר ב-30 ש"ח?!

כאשר אתם עוברים על דוגמאות כתיבה או פונים לאדם עקב מאמר שכתב במטרה שיכתוב עבורכם מאמרים בתשלום , יש לשים לב למספר תופעות נפוצות המעידות על קיצורי דרך :

מפאת כבודם של כותבי המאמרים, לא צירפנו דוגמאות ספציפיות, אך באמת שלא קשה למצוא כאלו ברחבי הרשת:

1.שימוש ברשימת מכולות על מנת למלא טקסט : הכותב מנסה לדחוף כמה שיותר מילות מפתח במאמר ולמעשה משתמש ברשימת מכולת שאין לה כמעט שום ערך לגולש.

2.אי חלוקה לפסקאות – יש אתרי אינטרנט שאינם אוהבים כל כך הדבקת טקסט מוורד, אך מדובר בעניין שקל לתקן באמצעות כמה לחיצות על מקש אנטר. אם המאמר עדיין לא מחולק לפסקות, סימן שמי שהעלה אותו כל כך מיהר ולכן לא היה לו אפילו זמן לבצע את הפעולה הקטנה הזו…

3.כפילות וחזרה רעיונית – כאשר מאמר מחולק לשניים וכל חלק עוסק בנושא אחר, חלק מן המשפטים בחלק השני עלולים להיות העתק כמעט מושלם של המשפטים בחלק הראשון עם שינוי של נושא המשפט. גם כפילות כזו מעידה על ניסיון לעגל פינות ולחסוך על חשבונכם.

סוג אחר של כפילות מתבטאת בחזרה על אותו רעיון פעם אחר פעם. זוכרים שהמורה לחיבור הייתה מורידה לנו ציון כי רשמנו את אותו דבר בדיוק גם בפתיחה, גם באמצע וגם בסוף, רק בניסוח מעט שונה? כאן זה בדיוק אותו דבר, רק שאף אחד לא נותן ציונים על מאמרים…

4.שימוש חופשי באותיות בכל"ם –  כאשר העילגות של שפת היום יום מתחילה לחלחל גם אל הכתיבה, צריכה להידלק אצלנו נורת אזהרה. אם מאמר מתחיל במשפט "שמגיעים למכון כושר" במקום "כאשר מגיעים" או "כשמגיעים", סימן שהכותב לא יודע כיצד לבצע את המעבר הנכון משפת היום יום לשפה הכתובה ולכן המאמרים שלו רהוטים פחות.

5.על מה המאמר הזה? התופעה הזו יותר עצובה ממצחיקה, אבל כאשר אתם נתקלים במאמר שפיסקת המפתח שלו עוסקת בספא, הפסקה הבאה עוסקת במכון כושר והאחרונה במסיבת רווקות, נותר רק לצחוק : מכיוון שכל מאמר (באתרי מאמרים) דורש אישור נפרד וקטגוריה נפרדת, אבל הוא לא מוגבל באורכו,  ישנם כותבי מאמרים שמחליטים לנצל את המומנטום ולהעלות כמה מאמרים בתוך מאמר אחד תוך כדי קיצורים וחיתוכים.

עם כל הנאמר כאן, חשוב לזכור שישנם גם לא מעט כותבי מאמרים חרוצים ומנוסים אשר מקפידים על כתיבה נכונה , לא מעגלים פינות ומוציאים תחת ידם עשרות ואף מאות מאמרים מקוריים בחודש. נראה שהפתרון לבעיה טמון במעט יותר ביקורת מצד אתרי המאמרים. עדכון הפנדה של גוגל היה אמור לסנן דפים ואתרים עם תוכן בעייתי אל תחתית תוצאות החיפוש, אך נראה שכרגע לפחות, ההשפעה שלו בארץ מורגשת בצורה מתונה למדי ושום אתר גדול לא חווה ירידה דרסטית בכניסות. לפיכך, לאתרי המאמרים הפחות מקפידים, אין כרגע אינטרס אמיתי להדק את רמת הפיקוח שלהם ומבחינתם כל תוכן חדש שנכתב הוא טוב.

אם ברצונכם להשתמש בשירותי כתיבת המאמרים שלנו, אנא השתמשו בטופס בצד שמאל או התקשרו לטלפון 052-8684974

14 תגובות

  1. אתרי התוכן שהם בעצם אתרי לווין אשר מכניסים מאמר בשקל, יעלמו מהעולם בקרוב
    גוגל לאט לאט הולך ומבין על ידי אלגוריטמים מפותחים, מהו תוכן אמיתי שמיועד לגולש ומהו תוכן בשקל בשביל הוצאת קישור וקידום האתר
    אני מקווה שגם מקדמי האתרים ישקיעו מעט בתוכן לגולש ויפסיקו להתעסק מה גוגל חושב על זה
    כשהגולש מרוצה, גוגל מרוצה ויהיה אפשר לראות זאת בתוצאות החיפוש האורגניות

  2. צודק..
    אני אישית מקפידה להפיץ תכנים בוא נגדיר ככה "יחסית טובים" ללקוחות שלי. אחרי הכל גם הלקוחות הכי בעננים שהם נתקלים בתכנים מעוותים, ובהם מוזכר השם שלהם.

    אבל מבחינת לחזור על רעיונות – תשמע יש גבול מה אפשר לכתוב על "מנעולן" או "פרגולות חשמליות" או "שמלת כלה"..ככה שבנקודה הזאת אין ברירה. אפשר פשוט לכתוב מספר גרסאות שונות על אותו רעיון.

    מה כן, אני חייבת לציין, אתרי מאמרים בארץ חזקו את המדיניות שלהם בתקופה האחרונה מבחינת אישור מאמרי זבל. אני שמה לב לזה..

    1. איתי ברנר

      תודה על התגובה.

      כשנתתי את הדוגמה של חזרה רעיונית, התכוונתי למקרים שבהם כתוב כמעט את אותו משפט פיסקה אחרי פיסקה או אפילו באותה פיסקה. ברור שאם צריך לכתוב X מאמרים על מחצלות יפניות, כל המאמרים יציגו את הרעיון הכללי, רק בניסוח שונה וזה בסדר לדעתי כי בכל מקרה לא מפרסמים אותם באותו אתר…

  3. איתי, אני מסכים איתך לחלוטין.

    אבל, לי כמקדם אין שום אינטרס ליצור מאמרים איכותיים לאתרי מאמרים, אם אף אחד לא קורא אותם והם לצורכי SEO בלבד – מבחינתי הם עושים את העבודה גם בשיטה שהצגת במאמר.

    הביקורת צריכה להיות מופנת אך ורק לבעלי אותם אתרים כאשר לפי דעתי זה לא רלוונטי רק לאתר מאמרים אחד אלא ל 90% מהם.

  4. איתי ברנר

    היי עידן,

    לא לגמרי מסכים איתך בעניין של האיכות :

    נניח שיש למאמר ממוצע 30 או 40 ציפיות ואפילו אם נניח ש – 90% מהציפיות האלו הן על ידי מקדמי אתרים אחרים, מספיק שאדם אחד יחשוב שהמאמר חאפרי לחלוטין ויקשר אותו עם האתר או המותג המקושר כדי לגרום נזק תדמיתי ארוך טווח. אם הייתי למשל אתר של צימרים בצפון, הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שמישהו שמכיר אותי או חושב לשכור אצלי חדר, יקרא מאמר כזה…

  5. איתי, אישית מאמרים שמפורסמים תחת שמי/תחת שם הלקוח אני מקפיד שיהיו ברמה סבירה.
    אני מפרסם הרבה מאמרים תחת שמות בדויים ואני לא חושב שזה משפיע על המיתוג של האתר.

    כמות האנשים שבאמת קוראים את המאמרים היא זניחה וברור לכולם מה באמת המטרה שלהם.

    יש פה חישוב קר של עלות מול תועלת, אם "הנזק" הוא שמישהו במקרה יצפה במאמר ואולי כן אולי לא יחשוב שזה חובבני, נראה לי שרוב החברות שמקדמות במתכונת הזו מוכנות לסבול את זה.

  6. אם אתה מדבר רק על מאמרים שהם חלק אינטגרלי מהקידום והלקוח לא הזמין את המאמרים האלו מיוזמתו והם לא שיווקים אלא אינפורמטיבים, זה מעט שונה. ולמרות זאת, אני לא בטוח מה מקדמי אתרים אחרים חושבים כשהם רואים את הקישורים, הרי במדינה קטנה כמו שלנו כולם מכירים את כולם ובדרך כלל די קל לדעת מי עומד מאחורי קידום של אתר מסוים.

    גם לי יצא לכתוב לא פעם מאמרים על נושאים איזוטריים לחלוטין כמו למשל "מתקני סל ביתיים", אבל יש קו מינימלי של איכות שאני משתדל תמיד לעמוד בו.

  7. אני חושב שאיכות המאמרים ירודה בעיקר בגלל מקדמי האתרים..(כן, בגללנו)
    מתי בפעם האחרונה כששאלתם כותב מאמרים שאלתם אותו מה ההשכלה שלו? כמה זמן לוקח לו לכתוב את המאמר וכמה מחקר הוא עושה לפני כן?

    רוב מקדמי האתרים רק שואלים כמה עולה מאמר של 300 מילים וכאן זה נגמר..בגלל זה גם כותב בעל פוטנציאל לכתיבה איכותית משקיע 10 דקות בכתיבה וככה המאמר גם נראה..

    1. איתי ברנר

      תודה על התגובה. זה פחות או יותר מה שכתבתי : רוב מקדמי האתרים מתוכנתים רק למלא טקסט. אני עכשיו כותב קצת כתיבה שיווקית (למרות שזה לא התחום האהוב עלי), ושם הדרישות יותר גבוהות כי יש משמעות לסדר ולמסר של המשפטים, לא רק שהם יהיו כתובים נכון תחבירית.

    1. איתי ברנר

      שלום לך,

      בעיקרון כותבים מאמרים על נושאים שונים בתוך תחום קידום האתרים :

      לדוגמה

      קידום אתרים בחו"ל
      קידום אתר חדש
      בדיקת מילות מפתח
      איזו חברת קידום לבחור

      וכך הלאה…

  8. גם אם הייתי מקימים לתחייה את ש"י עגנון שיכתוב לכם מאמרים,אם תשלמו לו 5 אגורות למילה- אל תפו שהוא לא יחפף את המאמר ב5 דקות רק כדי לגמור את החודש. תתחילו לשלם לכותבי המאמרים שלכם סכומים ראויים בשביל תוכן ראוי,אל תפו שיעשו בשבילכם תחקיר של שעה בשביל 15 שקל עוד לפני שכתבו לכם את המאמר.

  9. Daniel wright

    אין הביישן למד ואין הקפדן מלמד, הרי שה"כתיבה" כפי שאתה כותב המאמר כל כך מהלל, היא השפה המדוברת, כאשר אנו ניגשים "לכתוב", במדיה הדיגיטלית.
    צר לי לאכזב אותך, אך מניסיוני, הלא קצר למדתי, מעטים הם הקוראים באמת.. מעטים מאוד הם האנשים שקוראים באמת, ישנם כאלו שמחזיקים ספר ביד רק כדי להחזיק ספר ביד, ואז הם קראו פסקה או שורה ונדמה להם שהם יודעים הכל, חכמים גדולים, בני איוולת אני קורא להם, אנלפבתים גמורים, שעסוקים מידי בתחרות השתנה, מי משתין רחוק והכי רחוק. אם היו קרובים קרובים, הרי שצריך להיות רחוקים רחוקים אל מעבר גלי התדר של האינטרנט.
    אז כן, כתיבה צריכה להיות נגישה יומיומית מדוברת, בלי צנזורה גם, מעוטת עיסוק תחבירי, שוטפת, רציפה כמעט כמו המחשבה, כך גם שטף הדיבור, במיוחד במדינה שאין בה לא כלל דיבור, כללי שיחה או בכלל איזשהו קוד חברתי ברור.
    אז כן, כתיבה יכולה להיות חסרת חוקים, כי זו גם כן אומנות.
    והקפדה, לא מלמדת כלום, זה כמו להושיב שחקן על ספסל ולא לתת לו לשחק.
    אז במשחק הזה, אפשר לכתוב מה שרוצים, בסופו של עיניין זה תלוי, למי רוצים להקשיב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *