הפיכת פייסבוק וגוגל פלוס לכלי עסקי טוב יותר

אנשים רבים בטוחים כי השימוש בפייסבוק למטרות עסקיות מסתכם בפתיחת מספר עמודי מותג לעסק, שליחה של בקשות הצטרפות לחברית ועדכון הדף על בסיסי יומי או שבועי. מדובר בנושא מוכר וידוע שכבר כתבו עליו לא מעט, ואני לא מתכוון להרחיב עליו בשלב זה.

השאלה שאני רוצה לשאול היא כיצד ניתן להפוך את פייסבוק לכלי עסקי טוב יותר בעבורכם כבעלי העסק?

הבעיה המרכזית של רוב בעלי העסקים ובמיוחד אלו שעובדים באינטרנט היא שהם מוצאים את עצמם נכנסים לפייסבוק על מנת לבדוק קבוצות מקצועיות, אבל בפועל מבזבזים לא מעט זמן על נבירה בסטטוסטים של חברים או התבוננות בקבוצות שאין להן פן עסקי מובהק או שהן מלאות בפרסומות ולא באנשים שקוראים אותן…

יש שני פתרונות עיקריים שאפשר להשתמש בהם על מנת למזער את בזבוז הזמן הזה :

1.לקחת את כל הקבוצות הלא רלוונטיות ולבקש להפסיק לקבל מהן עדכונים, ובראש ובראשונה לדואר האלקטרוני (לעיתים אתם מוצאים שרוב ההודעות שלכם הן מקבוצות פייסבוק). אם אתם רוצים שחברים שלכם לא יעלבו כאשר הם מפרסמים משהו בקבוצות האלו, עדיף לבחור באופציה השניה.

בעיה אחרת היא שלעיתים יש קבוצות חופפות שאנשים מפרסמים בהן את אותם התכנים שפרסמו גם בקבוצות אחרות. אם מדובר בהרבה מאוד קבוצות, אולי עדיף לסנן חלק מהן החוצה ולהישאר רק בקבוצות הגדולות יותר. (דווקא בפייסבוק ישנם מקרים בהם האיכות כן מראה על כמות, במיוחד בקבוצות שנוצרו לאט ובצורה ספונטית).

הפסקת קבלת מידע על התראות2.וודאו מי החברים שלכם – אני גם נוטה להוסיף חברים שקשורים למעגל העסקי שלי, אבל  רק אם אני רואה שיש לנו מספיק חברים משותפים. הרבה אנשים מעדיפים לפנות אלי דרך הפייסבוק כדי לשוחח בצ'אט ולא בג'ימייל. לכן, לפני שאתם מאשרים חברים חדש, רחרחו קצת אודות החברה שלו, נסו להבין עד כמה היא חופפת לתחום העיסוק שלכם והאם הוא מפרסם בעיקר סטאטוסים עסקיים, או כל מיני דברים אחרים שכנראה לא יקדמו לא אתכם ולא אותו…

3.לקחת החלטה שנכנסים לפייסבוק רק שתים או שלוש פעמיים ביום. רוב האנשים שמבקשים ממני בקשות בפייסבוק יודעים גם את המייל ומספר הטלפון שלי, ולכן אם הם באמת ירצו להשיג אותי, לא תהיה להם בעיה.

אנשים יכולים להגיע אליכם גם דרך פרופיל הגוגל פלוס

בשבוע האחרון נתקלתי בתופעה מעניינת והיא שמספר אנשים הגיעו אלי דרך פרופיל הגוגל פלוס. כלומר, הם שלחו אלי הודעה שהגיעה אלי לדואר האלקטרוני, בלי שהם היו צריכים להיכנס כלל לתוכנות הדואר.

אני יכול רק לשער שלאחר שהם הסתכלו בתמונת הכותב שלי בתוצאות החיפוש, הם לחצו והגיעו לפרופיל שלי (שימו לב לחלק הלחיץ בתמונה). זהו כוח די גדול שכרגע יש רק לגוגל פלוס, כך שלא כדאי להזניח את הפרופיל שם ועדיף שהוא יהיה כמה שיותר מלא ושיווקי. אם אתם עצמאיים כמוני, וודאו שאתם כותבים במקום העבודה את התחום שאתם מתעסקים בו ולא סתם פרילנאס או עצמאי (זה לא ממש מעניין אף אחד ומוריד מהאטרקטיביות של הפרופיל)

כמו כן, אם אתם כותבים באתר שיש בה כמה כותבים, קשרו אותו לחשבון הגוגל פלוס שלכם, תפיסת יותר נפח בתוצאות החיפוש לא יכולה להזיק. (זה קל מאוד עם הפלאגין הזה לוורדפרס)

פרופיל גוגל פלוס - איתי ברנרבהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *