«

»

יונ 30

על קטלוגים, מפרטים ומלכודות תוכן אחרות…

 אתרים למכירה ישירה של מוצרים דרך האינטרנט בצורת "חנויות וירטואליות" הפכו להיות אחד התחומים החמים ביותר בשנים האחרונות, במיוחד מאז שהתרגלנו קודם כל לבדוק את המחיר בזאפ ואז לצלצל לחנות הקרובה לביתנו ולהתמקח איתה על המחיר "שיש באינטרנט".

העניין הוא שלעיתים קרובות החנויות הללו מנוהלות על ידי יזמים זריזים שמקבלים מערך מוכן של מוצרים בעלי מפרט או תיאור של היבואן והם אינם מודעים לכך שכאשר הם מעלים את המוצרים הללו לחנות כפי שהיא, הם למעשה משכפלים תכנים שקיימים כבר בעשרות אתרים אחרים.

בעברי ניסיתי במשך מספר חודשים לקדם חנות שישבה על פלטפורמה לא מאוד נוחה של חברה גדולה יחסית שלא אזכיר את שמה. זה גם המקום להמליץ לכם לעבוד עם קוד פתוח ולא להתפתות להצעות של פלטפורמות סגורות שנראות זולות באופן מחשיד. בסופו של דבר, גם אם 100 שקל לחודש נשמע לכם מעט, זה לא שווה את הסיכון שיום אחד תצטרכו לעבור חברה ותגלו שאתם פשוט לא מסוגלים לקחת את מסד הנתונים מהחנות הנוכחית כי אין לו התאמה עם שום פלטפורמה מוכרת בשוק. כמובן שבחנות בקוד פתוח יותר קל גם לוודא שיש לכם שליטה מוחלטת בתגי המטא ובאלמנטים השונים על המסך.

(הסבר נרחב יותר אודות היתרונות הנעוצים בבחירת חנות וירטואלית בקוד פתוח ניתן למצוא כאן)

בכל אופן, במהלך הקידום גיליתי שמרבית העמודים שהתחרו על ביטויים תחרותיים למחצה כגון "ציוד לגני ילדים" לא התקדמו לשום מקום עד שלא הוספתי להם קצת טקסט ייחודי מעל ומתחת לקטלוג המוצרים, כמה טיפים כללים שיתנו לקונה מושג על הקטגוריה אליה הוא נכנס. אם העיצוב חשוב לכם מאוד, אתם יכולים להשתמש גם בסליידר נפתח ואז אפשר יכולים לשמור על העיצוב הקיים מבלי להעמיס עוד יותר על העמוד שגם כך כולל כמה שורות טובות של מוצרים.

שכתוב מפרטים ספציפיים

 מי שמוכן להשקיע בקידום קצת יותר, יגלה ששכתוב צרור העובדות היבשות שמופיעות בכל מפרט או תיאור מוצר יכול להיות כלי אפקטיבי למדי על מנת לעבור מסננים מסוימים של גוגל שנועדו למצוא תוכן משוכפל. כמובן שזה לא תמיד ריאלי מכיוון שיש חנויות עם אלפי מוצרים שונים, ולכן דווקא לחנויות מתמחות כמו חנויות שמוכרות אך ורק ציוד לסמארטפונים או משחקי וידאו יש יתרונות בתחום הזה.

בכל מקרה, אם אתם מנסים לקדם דגם ספציפי או מותג שהולך טוב בשוק, אני ממליץ מאוד להשקיע עוד כמה עשרות / מאות שקלים ולשכור כותב תוכן טוב שיכול לתבל קצת את עמוד המוצר העמוד לעייפה בעובדות ולהוסיף לו נפח, כך שהקונה יוכל גם להתרשם שאתם מבינים על מה אתם מדברים. לדוגמה, אם מדובר על מסכי מחשב, אפשר להסביר למה דווקא מסכי IPS הם נהדרים לגרפיקאים וגיימרים שבדרך כלל מקבלים איכות צבעים עלובה וכלל לא מודעים לכך שבתוספת מחיר לא מאוד משמעותית, הם יכולים לקבל חוויה הרבה יותר נעימה לעין. במילים אחרות, נסו לכתוב סוג של ביקורת על המוצר, אבל ביקורת אוהדת כמובן… לא יזיק לקשר לכל העמודים הייחודים האלו מעמוד הבית.

דבר אחרון שחשוב לי לציין הוא כל העניין של הקפדה על עובדות. ניקח לדוגמה ראוטרים שיש להם שלוש אנטנות. זה התיאור שמצאתי בוואלה שופס – חדש!!!נתב אלחוטי בעל שלוש אנטנות פריקות תקן N-MAX דגם 941ND בקצב העברת נתונים מסחרר של כ-300MBPS מבית TP-LINK העולמית!!!"

מהתיאור הזה אפשר להבין לכאורה שיש קשר בין מספר האנטנות למהירות העברת הנתונים של הראוטר, בעוד בפועל מספר האנטנות משפיע (לפעמיים) על החוזק של האות ולא על המהירות שלו… בקיצור, נסו להימנע מהפרזות מיותרות ולהסתבך בסבך העובדות והנתונים שאתם בעצמכם כתבתם… אני באמת לא חושב שזה תורם לעסקים.

2 תגובות

  1. Dani

    זה בדיוק מה שאנחנו עושים בעמודי מוצר שלנו. השקעה בתוכן מקיף ייחודי
    כל הכבוד על המאמר

    1. איתי ברנר

      תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

שינוי גודל גופנים