«

»

ינו 10

בניית קישורים דרך מאמרים – האם זה הרע במיעוטו?

בחודש יולי כתבתי פוסט שבו הסברתי למה החלפת מאמרים ומאמרים אורחים היא תופעה שלא תחזיק מעמד זמן רב. היום אני נאלץ לסייג במעט את מה שכתבתי מהסיבה הפשוטה שנראה שהטקטיקה הזו עדיין עובדת לא רע בארץ.

 אני רואה את זה בשטח דרך חברות שאני כותב להן ובעיקר כשנראה שפינות המאמרים באתרים רבים הופכות להיות איכותיות יותר, המאמרים הם כבר לא סתם מקום למלא מילים ובעלי האתרים בעצמם דורשים שהמאמרים יהיו שונים זה מזה ומפולחים לפי קטגוריות שונות באתר.

תופעה אחרת רווחת היא בעצם הגלגול המודרני של אתרי הלווין – אתרי הלווין החדשים כמו למשל Inlight (גילוי נאות – כתבתי חלק נכבד מהמדריכים באתר) הם אתרים מקצועיים יותר שמתמקדים בנושא ספציפי ולא מיועדים רק להחלפת קישורים, אלא גם לחזק את המוניטין של מי שעומד מאחורי האתר ובמקרים רבים מהווים מקור ידע או הדרכה לקולגות מהתחום.

ומה עם אתרי המאמרים אתם שואלים? למרות שהספידו וקברו אותם בערך 100 פעם, עדיין אפשר למצוא לפחות שניים או שלושה אתרי מאמרים חדשים כל חודש, אבל יותר חשוב מכך, נראה שגם אתר שלכאורה מופיע רק במקום נמוך מאוד בגוגל, זוכה לעשרות מאמרים חדשים ביום, מה שלמעשה מראה שמקדמי האתרים ממשיכים להשתמש בהם.

 אני אף יכול להעיד שלאחרונה לקחתי על עצמי פרויקט קטן של קידום אתר בנישה שאין בה הרבה מתחרים, ובסופו של דבר אני מניח שאני אצטרך להשתמש בכמה אתרי מאמרים כדי להגדיל הדומיינים שמפנים אליו, פשוט בגלל שאין הרבה מקורות אחרים לקדם דרכם . בכל אופן, אני עדיין לא רואה טעם להדביק מספר גדול מאוד של מאמרים באותו האתר ואני תמיד ממליץ לחפש קודם כל את מילת המפתח שאותה רוצים לקדם + המילה מאמרים כדי לראות אילו אתרים הם הרלוונטיים ביותר. יש אתרים רבים שבגלל שיש בהן יחסית מעט קטגוריות, הרי שעדיף לפרסם דווקא בהם מאשר באתרים וותיקים יותר בהם המאמר שלכם ימצא את עצמו בהיררכיה נמוכה מדי…

בכל אופן, חשוב לי להדגיש שכל מה שאני כותב כאן הוא מהניסיון האישי שלי ומקידום בארץ הקטנטנה שלנו, כך שבהחלט ייתכן שהתמונה הגדולה היא מעט שונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>