«

»

פבר 27

לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

בזמן האחרון יוצא לי לייעץ פה ושם ללא מעט בעלי אתרים שרוצים לדעת "איך עוד אפשר להתקדם בגוגל". ואם אני צריך להגיע לשורה התחתונה, הרי שאותם בעלי אתרים מחפשים דרכים בטוחות להגיע למקומות גבוהים במילות מפתח שחשובות להן.

עד כאן הכול נשמע לגיטימי, אבל הבעיה מתחילה ברגע שהם שומעים על בניית קישורים יזומה, ונראה שכל האזהרות של גוגל עשו את שלהן : אם באמת אסור לבצע בנייה יזומה של קישורים, אז חייבים למצוא דרכים אחרות להתקדם בגוגל. העניין הוא ששום דבר לא ישנה את העובדה שיש מעט מאוד אתרים שבאמת מסוגלים להתקדם בגוגל רק באמצעות אופטימיזציה של On Page, תגי כותב, פעילות ברשתות חברתיות וכל שאר אותן טכניקות שאומרים לנו שאוטוטו עומדים להחליף את בניית הקישורים…

 כמובן שאפשר להפיץ תכנים מפה עד הודעה חדשה בתקווה שמישהו יטרח לקשר אלינו בחזרה, אבל הדבר דומה קצת לשחקן פוקר שסבור שאפשר לנצח כל משחק באמצעות Bluffing  בלבד מתוך הנחה ששאר השחקנים תמיד יאמינו לו… במילים אחרות, בניית קישורים היא סוג של הימור שבעל האתר חייב לקחת על עצמו ברגע שהוא רוצה להגיע למקום אטרקטיבי בגוגל.

יתרה מכך, מהניסיון שלי, קשה מאוד לקבל עונש ידני מגוגל בלי למתוח את החבל בצורה מודעת וטכניקות הקישורים הבעייתיות ברוב האתרים שנענשו באופן פומבי זעקו לשמיים (לדוגמה, המקרה של אתר rap genius ). כמובן שבמקרה של ענישה אלגוריתמית הדבר עשוי להיות שונה, אבל זהו גם חלק מההימור.

בעולם מושלם שבו כל בעלי האתרים היו דואגים שכל הקישורים היזומים שהם בונים יהיו קישורי nofollow, היה אפשר אולי להסתמך אך ורק על קישורים טבעיים מכיוון שהם היו נדירים הרבה יותר, אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד…

אז מהו בעצם הפיתרון?

מכיוון שאנחנו לא יכולים כאמור להסתמך על ורק על קישורים טבעיים, אין לנו ברירה אלא ליצור קישורים שייראו כמה שיותר טבעיים. לרוב האנשים שפונים אלי אני מציע שלקישורים אלו יהיה גם ערך שיווקי מוסף, כך שאפילו אם הם כשלעצמם לא יתרמו לקידום בגוגל, הם לפחות יביאו תנועה אורגנית או לכל הפחות יתרמו לסמכותיות הכללית של האתר.

במילים אחרות, איכות התוכן וצורת ההפצה שלו הן העיקר ובניית  הקישורים הופכת להיות מדד איכותי ולא כמותי. ובאופן ברור, ככל שאנחנו יותר יצירתיים כך טוב יותר. לדוגמה :

  • אתר שיש לו פן ויזואלי מובהק כמו אתר אופנה או אתר לעיצוב הבית צריך להתמקד באזכורים וטורים באתרי לייף סטייל או בלוגרים שאוהבים לשים את הדגש על תמונות עם הפניה למקורות השונים (ויש המון כאלו).
  • אתר של חברה גדולה יכול לקבל קישורים טובים גם אם הוא לא מאוד "סקסי". לדוגמה, אתר של חברה לפיתוח פטנטים או עיצוב מוצר יכול לשתול כתבת תדמית עם טיפים באתרי סטודנטים שונים או אפילו אתרי המכללות עצמם (אתרים עם סיומת .ac נחשבים לרוב לסמכותיים יותר).
  • מהניסיון האישי שלי, אתרי מאמרים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה ושימוש מדוד ושקול בהם עדיין עשוי להיות אפקטיבי בעיקר מכיוון שהם מפוזרים על גבי דומיינים שונים. עם זאת, רצוי לחפש את האתר שמחזיר מאמרים הקרובים לנושא עליו אתם רוצים לכתוב. לדוגמה, לפני שהייתי כותב מאמר הדברה טבעית לאתר מאמרים, הייתי מחפש בגוגל איזה אתר מאמרים הוא הכי רלוונטי ונמצא במקום גבוה עבור השאילתא "מאמרים הדברה טבעית".

הרבה פעמים יוצא לי גם להיתקל בבעלי אתרים שמחווירים ברגע שהם מבינים שהם יצטרכו לעשות גם קצת עבודת שיווק טהורה על מנת להגיע לאנשים הנכונים באתרים איתם הם רוצים ליצור קשר. לפעמיים הכי קל להטיל את המשימה הזו על חברת הקידום או בונה הקישורים, אבל הרבה פעמיים התוצאה עלולה להיות טלפון שבור והזדמנויות טובות פשוט נופלות בין הכיסאות. לכן, תמיד חשוב לזכור שגם המסע הארוך ביותר מתחיל בצעד אחד קטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

שינוי גודל גופנים