כתיבת מאמרים בתשלום – מה צריך לבדוק בתיק העבודות של הכותב?

לא כל אחד מאיתנו נולד עם כישרון מולד לחיבור של מילים ומשפטים בצורה מושלמת ולעיתים נעדיף לפנות אל בעל מקצוע או אפילו אל חבר על מנת שיכתוב עבורנו טקסט פתיחה לאתר האינטרנט או יפרסם בשבילנו מאמרים באתרי מאמרים שונים.

למרות שהרבה מאוד כותבים מוכשרים בתשלום אכן יודעים את העבודה, יוצא לי להיתקל בלא מעט מאמרים עם קיצורי דרך או בעיות אחרות שמורידות בצורה ניכרת את איכותם והאטרקטיביות שלהם. 

נכון, לפעמיים התשלום על המאמר הוא מביש והדרישות של מי שהזמין את המאמר הן מאוד נמוכות, אבל לדעתי זה לא תירוץ לכתוב מאמר באיכות נמוכה.

אז למה כדאי לשים לב כשבודקים מאמר מתיק עבודות?

1.מילות מפתח שלא יושבות בצורה הגיונית בטקסט

 שימוש בהרבה מילות מפתח בטקסט היא דרישה שמגיעה ממקדמי אתרים, אבל זה לא אומר שהן חייבות לשבת בצורה לא הגיונית. אישית אני מעדיף לשנות טיפה את מילת המפתח: גוגל ישראל לא תמיד מזהה מילות מפתח דומות, אבל הוא משתפר בזה.

לדוגמה – במקום הכותרת "כתיבת תוכן מחיר" (הצורה שבה אנשים מחפשים), בהחלט אפשר להשתמש ב"מחיר כתיבת תוכן" ככותרת.

2.חלוקה לא נוחה לפסקאות

חשוב לא ליצור פסקאות ארוכות מדי שמקשות על הקריאה. לפעמים הטקסט פשוט מועתק מוורד ושורת נצמדות אחת לשנייה, דבר שלוקח בדיוק שתי שניות לתקן אותו…

3.כפילות וחזרה רעיונית

כפילות מתבטאת בחזרה על אותו רעיון פעם אחר פעם. זוכרים שהמורה לחיבור הייתה מורידה לנו ציון כי רשמנו את אותו דבר בדיוק גם בפתיחה, גם באמצע וגם בסוף, רק בניסוח מעט שונה? כאן זה מאוד דומה.

היום מקובל לכתוב מאמרים של 500-1000 מילים בעוד בעבר (לפני עדכוני תוכן כאלו ואחרים של גוגל), גם מאמרים של 300-400 מילים היו נפוצים. 

הטיפ שאני יכול לתת כאן הוא שכתיבה נרחבת יותר על הנושא יכולה אפילו לשפר את הדירוגים גם אם לא חוזרים על מילת המפתח הראשית כל שלוש פסקאות. למען האמת, זו אפילו דרך מצוינת לקבל תנועה ממילות מפתח ארוכות יותר ("הזנב הארוך").

4.שימוש חופשי באותיות בכל"ם

אם מאמר מתחיל במשפט "שמגיעים למכון כושר" במקום "כאשר מגיעים" או "כשמגיעים" סביר להניח שגם ההמשך ייראה דומה. מאמר לא חייב להיות כתוב בשפה גבוהה, אבל חייבים לעשות את המינימום שמינימום כדי שהוא לא ייראה כמו משהו שכתבו בשלוש דקות.

עם כל הנאמר כאן, חשוב לזכור שישנם גם לא מעט כותבי מאמרים חרוצים ומנוסים אשר מקפידים על כתיבה נכונה, לא מעגלים פינות ומוציאים תחת ידם עשרות ואף מאות מאמרים מקוריים בחודש כך שהכמות לא מגיעה על חשבון האיכות. למרבה המזל, היום יש יותר ויותר הבנה שאתרים עם טקסט לא איכותי לא יתקדם בגוגל, למרות שבגזרת אתרי התמיכה (מהם "מוציאים" קישורים לאתרים הראשיים), המצב עדיין טעון שיפור.

קראו גם : כמה לשלם על מאמר? | למה לא לקחת מאמר ב-30 ש"ח?!

מעוניינים במאמרים איכותיים? צרו קשר!

    14 Comments

    1. אתרי התוכן שהם בעצם אתרי לווין אשר מכניסים מאמר בשקל, יעלמו מהעולם בקרוב
      גוגל לאט לאט הולך ומבין על ידי אלגוריטמים מפותחים, מהו תוכן אמיתי שמיועד לגולש ומהו תוכן בשקל בשביל הוצאת קישור וקידום האתר
      אני מקווה שגם מקדמי האתרים ישקיעו מעט בתוכן לגולש ויפסיקו להתעסק מה גוגל חושב על זה
      כשהגולש מרוצה, גוגל מרוצה ויהיה אפשר לראות זאת בתוצאות החיפוש האורגניות

    2. צודק..
      אני אישית מקפידה להפיץ תכנים בוא נגדיר ככה "יחסית טובים" ללקוחות שלי. אחרי הכל גם הלקוחות הכי בעננים שהם נתקלים בתכנים מעוותים, ובהם מוזכר השם שלהם.

      אבל מבחינת לחזור על רעיונות – תשמע יש גבול מה אפשר לכתוב על "מנעולן" או "פרגולות חשמליות" או "שמלת כלה"..ככה שבנקודה הזאת אין ברירה. אפשר פשוט לכתוב מספר גרסאות שונות על אותו רעיון.

      מה כן, אני חייבת לציין, אתרי מאמרים בארץ חזקו את המדיניות שלהם בתקופה האחרונה מבחינת אישור מאמרי זבל. אני שמה לב לזה..

      1. איתי ברנר

        תודה על התגובה.

        כשנתתי את הדוגמה של חזרה רעיונית, התכוונתי למקרים שבהם כתוב כמעט את אותו משפט פיסקה אחרי פיסקה או אפילו באותה פיסקה. ברור שאם צריך לכתוב X מאמרים על מחצלות יפניות, כל המאמרים יציגו את הרעיון הכללי, רק בניסוח שונה וזה בסדר לדעתי כי בכל מקרה לא מפרסמים אותם באותו אתר…

    3. איתי, אני מסכים איתך לחלוטין.

      אבל, לי כמקדם אין שום אינטרס ליצור מאמרים איכותיים לאתרי מאמרים, אם אף אחד לא קורא אותם והם לצורכי SEO בלבד – מבחינתי הם עושים את העבודה גם בשיטה שהצגת במאמר.

      הביקורת צריכה להיות מופנת אך ורק לבעלי אותם אתרים כאשר לפי דעתי זה לא רלוונטי רק לאתר מאמרים אחד אלא ל 90% מהם.

    4. איתי ברנר

      היי עידן,

      לא לגמרי מסכים איתך בעניין של האיכות :

      נניח שיש למאמר ממוצע 30 או 40 ציפיות ואפילו אם נניח ש – 90% מהציפיות האלו הן על ידי מקדמי אתרים אחרים, מספיק שאדם אחד יחשוב שהמאמר חאפרי לחלוטין ויקשר אותו עם האתר או המותג המקושר כדי לגרום נזק תדמיתי ארוך טווח. אם הייתי למשל אתר של צימרים בצפון, הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שמישהו שמכיר אותי או חושב לשכור אצלי חדר, יקרא מאמר כזה…

    5. איתי, אישית מאמרים שמפורסמים תחת שמי/תחת שם הלקוח אני מקפיד שיהיו ברמה סבירה.
      אני מפרסם הרבה מאמרים תחת שמות בדויים ואני לא חושב שזה משפיע על המיתוג של האתר.

      כמות האנשים שבאמת קוראים את המאמרים היא זניחה וברור לכולם מה באמת המטרה שלהם.

      יש פה חישוב קר של עלות מול תועלת, אם "הנזק" הוא שמישהו במקרה יצפה במאמר ואולי כן אולי לא יחשוב שזה חובבני, נראה לי שרוב החברות שמקדמות במתכונת הזו מוכנות לסבול את זה.

    6. אם אתה מדבר רק על מאמרים שהם חלק אינטגרלי מהקידום והלקוח לא הזמין את המאמרים האלו מיוזמתו והם לא שיווקים אלא אינפורמטיבים, זה מעט שונה. ולמרות זאת, אני לא בטוח מה מקדמי אתרים אחרים חושבים כשהם רואים את הקישורים, הרי במדינה קטנה כמו שלנו כולם מכירים את כולם ובדרך כלל די קל לדעת מי עומד מאחורי קידום של אתר מסוים.

      גם לי יצא לכתוב לא פעם מאמרים על נושאים איזוטריים לחלוטין כמו למשל "מתקני סל ביתיים", אבל יש קו מינימלי של איכות שאני משתדל תמיד לעמוד בו.

    7. אני חושב שאיכות המאמרים ירודה בעיקר בגלל מקדמי האתרים..(כן, בגללנו)
      מתי בפעם האחרונה כששאלתם כותב מאמרים שאלתם אותו מה ההשכלה שלו? כמה זמן לוקח לו לכתוב את המאמר וכמה מחקר הוא עושה לפני כן?

      רוב מקדמי האתרים רק שואלים כמה עולה מאמר של 300 מילים וכאן זה נגמר..בגלל זה גם כותב בעל פוטנציאל לכתיבה איכותית משקיע 10 דקות בכתיבה וככה המאמר גם נראה..

      1. איתי ברנר

        תודה על התגובה. זה פחות או יותר מה שכתבתי : רוב מקדמי האתרים מתוכנתים רק למלא טקסט. אני עכשיו כותב קצת כתיבה שיווקית (למרות שזה לא התחום האהוב עלי), ושם הדרישות יותר גבוהות כי יש משמעות לסדר ולמסר של המשפטים, לא רק שהם יהיו כתובים נכון תחבירית.

      1. איתי ברנר

        שלום לך,

        בעיקרון כותבים מאמרים על נושאים שונים בתוך תחום קידום האתרים :

        לדוגמה

        קידום אתרים בחו"ל
        קידום אתר חדש
        בדיקת מילות מפתח
        איזו חברת קידום לבחור

        וכך הלאה…

    8. גם אם הייתי מקימים לתחייה את ש"י עגנון שיכתוב לכם מאמרים,אם תשלמו לו 5 אגורות למילה- אל תפו שהוא לא יחפף את המאמר ב5 דקות רק כדי לגמור את החודש. תתחילו לשלם לכותבי המאמרים שלכם סכומים ראויים בשביל תוכן ראוי,אל תפו שיעשו בשבילכם תחקיר של שעה בשביל 15 שקל עוד לפני שכתבו לכם את המאמר.

    9. Daniel wright

      אין הביישן למד ואין הקפדן מלמד, הרי שה"כתיבה" כפי שאתה כותב המאמר כל כך מהלל, היא השפה המדוברת, כאשר אנו ניגשים "לכתוב", במדיה הדיגיטלית.
      צר לי לאכזב אותך, אך מניסיוני, הלא קצר למדתי, מעטים הם הקוראים באמת.. מעטים מאוד הם האנשים שקוראים באמת, ישנם כאלו שמחזיקים ספר ביד רק כדי להחזיק ספר ביד, ואז הם קראו פסקה או שורה ונדמה להם שהם יודעים הכל, חכמים גדולים, בני איוולת אני קורא להם, אנלפבתים גמורים, שעסוקים מידי בתחרות השתנה, מי משתין רחוק והכי רחוק. אם היו קרובים קרובים, הרי שצריך להיות רחוקים רחוקים אל מעבר גלי התדר של האינטרנט.
      אז כן, כתיבה צריכה להיות נגישה יומיומית מדוברת, בלי צנזורה גם, מעוטת עיסוק תחבירי, שוטפת, רציפה כמעט כמו המחשבה, כך גם שטף הדיבור, במיוחד במדינה שאין בה לא כלל דיבור, כללי שיחה או בכלל איזשהו קוד חברתי ברור.
      אז כן, כתיבה יכולה להיות חסרת חוקים, כי זו גם כן אומנות.
      והקפדה, לא מלמדת כלום, זה כמו להושיב שחקן על ספסל ולא לתת לו לשחק.
      אז במשחק הזה, אפשר לכתוב מה שרוצים, בסופו של עיניין זה תלוי, למי רוצים להקשיב.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    דילוג לתוכן