כתיבת מאמרים מקצועית מול כתיבה שלאחר יד

באינטרנט הישראלי ובעולם קידום האתרים בפרט יש רמות שונות ומשונות של מאמרים ושירותי כתיבת תוכן, החל מכתיבת תוכן באיכות נמוכה מאוד על גבול הספאם לאתרי מאמרים, ועד לכתיבת תוכן מקצועית לאתרי תוכן. עדכון פנדה אמנם צמצם את כתיבת התוכן באיכות הנמוכה, אך לא מיגר אותה לגמרי. נראה שהמנהלים של אתרי המאמרים החליטו להתמקד משום מה בסינון מאמרים פרסומיים ופחות באיכות הטקסט (אני בעצמי כתבתי מספר מאמרים שנדחו בגלל שציינו שם של חברה מסוימת למרות שלעניות דעתי לא הייתה שום בעיה אחרת עם האיכות שלהם).

עולם כתיבת התוכן הוא תחרותי מאוד מבחינת המחיר, וסטודנט או חייל שזה עתה השתחרר ועבד בתפקיד פקידותי, לעיתים מתחיל לכתוב תוכן עבור חברות תוכן במחירים נמוכים מאוד שמתחילים ב – 5 אגורות למילה. אם מדובר בעבודה זמנית או שמספר המאמרים שהוא נדרש לכתוב הוא גדול במיוחד, אין פלא שאיכות התוכן היא כל כך נמוכה. הוסיפו לזאת את העובדה שלאותו חייל או סטודנט אין תמיד את הידע המקצועי באותו נושא, וקיבלתם מאמרים שכל מטרתם הוא מריחת מילים על מנת להגיע לאורך מאמר של 300 או 400 מילה. (שלא לדבר על המוטביציה הנמוכה לכתיבת מאמרים במחירים שכאלו)

אם כך, מהי כתיבת תוכן מקצועית?

לדעתי האישית, כתיבת תוכן מקצועית בכל הנוגע לאינטרנט אינה בהכרח כתיבת תוכן ברמה אקדמאית, אלא פשוט כתיבת תוכן שנועדה להעניק לקורא ידע חדש או להאיר את אותו הידע מזווית שונה. כאשר אני כותב מאמרים, אני משתדל מאוד שבכל פסקה יהיה לפחות משפט מפתח אחד חדש שסביבו תהיה בנויה שאר הפסקה, וכן, זה משהו שלומדים בשיעור הבנת הנקרא בכיתה ו' חברים יקרים… אם אני חוזר על ידע קודם, אני חייב להרחיב אותו או לכתוב אותו כחלק מהסיכום. אם אני לא תמיד מגיע למספר המילים הנדרש, אני מייפה את הסגנון, אולי מוסיף מילה או שתיים למשפט כזה או אחר, אבל בשום פנים ואופן לא מורח את הקורא.

אם אני לא מכיר את הנושא, הרי שהאינטרנט זה בדיוק המקום המתאים ללמוד אותו ולעיתים הלקוח מכוון אותי לאתר הבית שלו ממנו אני משתדל לקחת את העובדות הרלוונטיות ביותר ולשלב אותן במאמר. יכולת התמצות וההפרדה בין העיקר לטפל היא יכולת שכותב תוכן מקצועי חייב שתהיה לו, ואם אין לו אותה, אז פשוט צריך להתאמן עליה! (Practice Makes Perfect)

ניסוח מחדש

ניסוח מחדש היא עוד משימה שלעיתים אני נאלץ לבצע כאשר לקוח רוצה לפרסם את אותו המאמר בכמה אתרים שונים. זה לא תמיד קל, אבל לאחר שצוברים מספיק ניסיון, אפשר לכתוב את אותו המאמר בארבע או חמש צורות שונות. גוגל אמנם טוענים שגם את זה הם לא אוהבים, אבל אני בספק מהי היכולת האמיתית שלהם לעלות על "שכפול" מאמרים ברמה כזו בשפה העברית (למרות שאני חייב להודות ששמעתי מכמה אנשים שהם נפגעו מעדכון פנדה שהיה בינואר). מה שאני לא אוהב לראות זה חברות קידום אתרים שמכריזות על עצמן כחברות קידום מעולות אשר משכפלות מאמרים 1 ל 1 בין כמה אתרים שונים, הרי לחברות אלו יש מספיק לקוחות כדי לתקצב את כותבי התוכן שלהם ביד נדיבה.

לסיכום, אם אתם מנהלי אתר או זקוקים לכתיבת תוכן מקצועית, אני מקווה שעזרתי לכם להבחין בין תוכן שיקדם את האתר שלכם ובין תוכן שכנראה יצלול אל העמודים האחרונים בתוצאות החיפוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן