קידום אתרי נישה – תכל'ס

בהמשך לפוסט הקודם, הפעם אסביר מהם היתרונות בקידום אתרי נישה ומדוע במקרים רבים זו האפשרות היותר טובה כאשר רוצים להיכנס לשוק רווי ותחרותי מאוד. שימו לב ששילבתי גם מספר "דרישות מומלצות" שהן לא חובה,  אבל יכולות להוות יתרון עצום.

התוכן

בראש ובראשונה, קל יותר לכתוב לאתר נישה דווקא בגלל שהתחום אותו מכסים הוא ספציפי. ניקח לדוגמה את הנושא של חלקי חילוף לרכבים. במקרה כזה אדם אחד שמבין בתחום יכול לספק את רוב התכנים ולדעת כיצד לחלק אותם לעמודים וראשי פרקים בצורה האפקטיבית ביותר. זו הסיבה שבניית אתרי נישה דורשת מעורבות של אדם שנושא האתר מוכר לו וקרוב אליו אישית או מקצועית. באתרים שמנסים ללכת על הכול, רמת הכתיבה  והתכנים לא תהיה אחידה ובמקרים רבים העמודים של הזנב הארוך יהיו דלים בתוכן, אלא אם כן יועסקו מספר אנשים שכל אחד מהם מבין בתחומו הוא (דבר שכמובן מעלה את ההוצאות וההשקעה הראשונית).

מעבר לכך, אם אנחנו מספקים תוכן ייחודי ויוצא דופן שאין במקום אחר, עיצוב האתר והמראה החיצוני שלו קצת פחות חשובים (מיותר לציין שעדיין צריך להקפיד על שימושיות וניווט תקינים). בסופו של דבר יש יתרון לאתר קל יותר שעולה במהירות ולא מנסה לחפות על תוכן בינוני באמצעות טריקים ויזואליים.

ועכשיו נשאלת השאלה האם מנועי החיפוש בכלל יכולים להעריך את רמת הכתיבה שלנו? התשובה היא שכרגע לא ממש. לא חסרים אתרי על גבול הספאם שבסך הכול ביצעו עליהם המון עבודת קידום חיצונית והם נמצאים במיקומים מאוד אטרקטיביים ("אתרי לווין") . אז איפה בדיוק נכנס היתרון של אתרי הנישה המקצועיים יותר? בחווית  השימוש כמובן! לא רק שאתר טוב ומלא בתוכן איכותי יגרום לגולשים להישאר בו יותר זמן, הוא גם ימשוך אליו יותר תנועה מרשתות חברתיות , פורומים ואתרים נוספים.

עד כאן זה אולי נשמע כאילו חזרתי על הרעיון המוכר של  "התוכן או המלך", אבל חשוב לי להדגיש שוב פעם שבניית אתרי נישה דורשת פחות משאבים, וכאן נעוץ היתרון העצום שלהם לטעמי.

התחרותיות

בארץ עדיין קל מאוד לקדם ביטויי זנב ארוך וסביר להניח שאם תבנו את האתר נכון, לא תתקשו להגיע לדף הראשון לאחר בניית מספר קישורים כמו שצריך .במקרים רבים תהיה לעמוד הבית נקודת זכות נוספת לעומת אתרים בהם העמוד הרלוונטי נמצא יותר בעומק. מכיוון שגם לביטוי זנב ארוך יש ביטויים של הזנב הארוך שלו, תקבלו תנועה נוספת "מסביב". בסופו של דבר, תקבלו אולי פחות תנועה מהאתרים הגדולים בתחום, אבל גם לא תצטרכו לדאוג כל שני וחמישי לנפילה במילות מפתח עם הרבה תנועה. אומרים שמי שלא מסתכן, לא מרוויח, אבל במקרה הזה חשוב לזכור שהכול יחסי.

בהקשר הזה , אי אפשר כמובן להתעלם מעדכון Mayday. אבל צריך לקחת בחשבון שהנפגעים העיקריים היו אתרים עם מאות ואלפי עמודים ספציפיים מאוד שהותאמו במדויק למילות מפתח ארוכות במיוחד. זה המקום להסביר שבהחלט יכול להיווצר מצב של "נישתיות יתר" ובכלל, מאוד לא כדאי לעבוד כמו רובוט ולבחור מילות מפתח בדיוק לפי מה שרשום בכלי מילות המפתח. יש גבול עד כמה אפשר להתחכם J ועדכון Mayday  נועד לטפל בדיוק בכל אותן שיטות מדויקות מדי ולא טבעיות אשר הופעלו על ידי האתרים שנפגעו.

עדכון שוטף וראשוניות

כמו שכתבתי בסעיף הראשון, מומלץ לבנות אתרי נישה כאשר התחום קרוב לליבכם. לעיתים קרובות תאלצו לבדוק אתרים שונים מחו"ל או בשפות אחרות הקרובים לתחום ויהוו בשבילכם מעין מודל לחיקוי (שימו לב כמה אתרי מכירות קבוצתיות צצים פתאום כמודל של גרופר מחו"ל).

אלמנט חשוב נוסף שלעיתים מתעלמים ממנו בקידום אתרים הוא "ראשוניות". אם הייתם בכנס מקצועי, דיברתם עם חבר או פשוט קראתם ידיעה מעניינת שאף אתר אחר עוד לא נגע בה, הפכו אותה לדף רלוונטי באתר שלכם כמה שיותר מהר, אבל בלי לפגוע באיכותו. מנועי חיפוש מסוימים נותנים בונוס לאתרים אשר "היו שם קודם" ואתרים אחרים, גם אם הם חזקים במיוחד, נדחפים למיקום נמוך יותר. מכיוון שאתם מתרכזים בתחום צר יחסית, קל לכם יותר לצוד ידיעות חדשות או כאלו שאתרים גדולים יותר פשוט מתעלמים מהם לחלוטין בגלל שיקולים כאלו ואחרים .

וגילוי נאות לסיום

חשוב לי להבהיר כי הפוסט נכתב מהניסיון האישי שלי ומצורת העבודה המועדפת עלי. ייתכן מאוד כי הניסיון שלכם והתוצאות אותן ראיתם היו שונים לחלוטין. מכיוון שאני לא יכול לכתוב פוסט תגובה לעצמי, אשאיר לכם את המקום לעשות זאת בתגובות ;-).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן