כיצד תורמת כתיבת מאמרים לאתר שלי?
כתיבת מאמרים לאתרים מרחיבה את הנפח של האתר והופכת אותו למקור ידע רלוונטי לגולשים הנכנסים אליו. לכן, עדכון שוטף של התכנים באתר חשוב על מנת שהגולשים יחזרו אליו גם בעתיד והקשר אל המותג או העסק יתחזק. בנוסף לכך, מנועי החיפוש מעדיפים אתרים מלאים בתוכן מקורי שמתעדכן באופן תדיר.
למה לי לפנות לכותב תוכן מקצועי ולא לכתוב בעצמי?
למרות הידע הרב שיש לבעלי אתרים בתחום העיסוק הספציפי שלהם, לרוב הם עדיין זקוקים לכותב תוכן שיוכל לקחת את הרעיונות והדגשים אותם הם רוצים להעביר אל הגולש ולנסח אותם בצורה תמציתית וקולעת. לכותבי תכנים יש גם את הידע הדרוש להפיכת התוכן לידידותי למנועי חיפוש.
צרו קשר לקבלת הצעת מחיר
מדוע אתה לא מפרסם מחירים באתר?
מחיר כתיבת מאמרים הוא עניין דינאמי ותלוי בגורמים רבים כמו למשל הנושא בו עוסק המאמר, מספר המאמרים שהוזמנו, האם המאמר יעלה באופן עצמאי למערכת ניהול התוכן ועוד. מכיוון שאני מדבר עם כל לקוח ולקוח, אין לי אפשרות לתת מחירים קבועים וזה יהיה לא מקצועי מצידי לפרסם מחירים משוערים באתר.
מה הקשר בין כתיבת מאמרים לבין קידום האתר בגוגל?
למרות שהחיפוש של גוגל הולך ומשתפר מחודש לחודש, הרי שהוא עדיין מתקשה בניתוח של מידע שאינו מידע טקסטואלי ולכן תמונות ואפילו סרטונים אינם תמיד מספיקים על מנת להפוך דף אינטרנט כזה או אחר לרלוונטי עבורו (למרות שהוא משתפר בתחום הזה). כתוצאה מכך, ככל שיש באתר מסוים יותר טקסט מקורי בנוסף למדיה, כך הוא רלוונטי יותר עבור מנועי החיפוש.
למה הרבה "מאמרי קידום" הם לא בהכרח הטקטיקה הטובה ביותר לקידום של האתר שלי?
הרעיון ב"מאמרי קידום" הוא שהמקדם של האתר מזמין כמה עשרות מאמרים עבור הלקוח שלו ומפזר אותם באתרים שונים ברשת. זהו פתרון נוח, זמן ולרוב גם זול, אבל יש איתו כמה בעיות:
- גם כותב מאוד מוכשר כנראה לא יצליח לכתוב 30 מאמרים ייחודים ומקוריים על אותו הנושא (זו גם הסיבה שאני נוטה לא לקחת פרויקטים כאלו)
- גוגל מסתכל גם על איכות האתרים בהם נמצאים המאמרים ולא בטוח שאפשר למצוא 30 אתרים טובים כל חודש (למרות שחלק מהם עשויים להיות אתרים של המקדם עצמו)…
- מלבד זאת, הרבה קישורים שנבנים במהירות מדליקים נורות אזהרה אצל גוגל
- חשבו האם המאמרים האלו (שהם לרוב קצרים ותמציתיים מאוד) באמת יגרמו ללקוח פוטנציאלי לרצות לקנות מכם?
האם כתיבת מאמרים מספיקה על מנת להופיע בעמוד או במקום הראשון?
כן ולא: אם מדובר באתר בנישה ספציפית עם רמת תחרותיות נמוכה, ייתכן שהוא יופיע במיקומים אטרקטיביים בהתבסס על תוכן טוב ואתרים אחרים שמקשרים אל התוכן הזה. לעומת זאת, אם באותה נישה ספציפית התחרות חזקה יחסית ויש הרבה אתרים איכותיים, ייתכן שיהיה צורך לפנות לחברת קידום אתרים (SEO) שתתאים את האתר לגוגל ותבצע פעולות נוספות על מנת להביא אותו לעמוד או למקום הגבוה ביותר.
האם אתה ממליץ על רכישת קישורים כדי "לחזק" את התוכן?
זו שאלה מורכבת ויש כמה דברים שחשוב לזכור:
1.רכישת קישורים היא השיטה הבעייתית ביותר מבחינת גוגל ולכן כאשר אתם קונים קישורים אתם לוקחים על עצמכם את רמת הסיכון הגבוהה ביותר, בין אם האתר שלכם כתוב בצורה איכותית ובין אם לא.
2.למרות סעיף 1, היום הרבה מאוד בעלי אתרים קונים קישורים גם מחוץ לחברת הקידום שמקדמת אותם. מדובר בעניין יקר. קישור יכול להתחיל בכמה מאות שקלים ולטפס גם לאלפי שקלים בהתאם לאתר. לדוגמה, אתר ממקומון יכול לעלות 100-200 ש"ח, אבל קישור מאתר כמו ynet יכול לעלות גם 2,000 ש"ח.
3.בכל מקרה, כמות גבוהה של קישורים שרכשתם באיכות נמוכה עשויה לסכן אתכם במידה רבה.
4.אומנם גם חברות SEO רוכשות קישורים, אך לטובות מבינהן יש את הידע איך לעשות את זה ברמת הסיכון המינימלי. חלק גדול מהן עדיין כותבות פוסטים אורחים באתרים רלוונטים של קולגות (למשל, רופא פרטי כותב מאמר על סכנות בהיריון באתר של עורך דין לרשלנות רפואית). זו שיטה בטוחה יחסית וגם תבטיח לכם שהקישור ייצא מאתר איכותי.
לסיכומו של דבר, למרות הפיתוי, אני הייתי עושה זאת בליווי של חברת קידום אתרים בלבד ולא באופן עצמאי, בוודאי אם אתם מגיעים לסכומים של אלפי שקלים.
מה הכוונה במילות מפתח ואיך הן מתקשרות לתוכן?
מילות מפתח הן למעשה הביטויים אותם הגולשים מחפשים בגוגל, כשלכל תחום יש בדרך כלל מספר רב של מילות מפתח פופולאריות עבורו. לדוגמה, בתחום של עיצוב שיער ומספרות, אנשים מחפשים מידע אודות תוספות שיער, החלקות מסוגים שונים, תספורת נשים ותספורות גברים. את נפח החיפושים של כל מילת מפתח מוצאים באמצעות כלים שונים של גוגל כמו למשל "מתכנן מילות המפתח".
כותב תוכן טוב יודע כיצד לשלב את מילות המפתח הרלוונטיות בתוכן מבלי שהן ייראו מלאכותיות ויישבו באופן טבעי בתוך המאמר. כמו כן, בניגוד לעבר כבר לא מקובל לשלב מילות מפתח בריווח קבוע בתוך המאמר ולמעשה הדבר יכול אף לפגוע באופטימיזציה של התוכן לגוגל…
מה צריך להיות האורך של מאמר ממוצע?
לרוב, על מנת שעמוד מסוים ייחשב לרלוונטי בעיני גוגל, הוא צריך להיות באורך של 300 מילים לפחות, אבל ההמלצה היא 350 מילים ליתר ביטחון. מאמרים יכולים להגיע גם ל – 500 ואפילו 1000 מילים, אבל אז צריך להקפיד הקפדה יתרה על חלוקה שלהם לפסקאות באורך סביר וכמובן גם לכותרות משנה.
מה אני צריך לעשות כדי שהמאמר שלי יהיה מקצועי?
על מנת שהמאמר יהיה מקצועי, רצוי לתת לכותב המאמר כמה שיותר דגשים מקצועיים שיהוו את "הבשר" של המאמר וישכנעו את הקורא שבאמת מדובר במאמר שנכתב על ידי אדם הבקיא בתחום ויודע על מה הוא כותב מתוך ניסיון אישי. אפשר גם לתת קישורים למאמרים אחרים ברשת באותו נושא בתנאי שלכותב ברור שהם צריכים להוות רק מקור עובדתי שאפשר להסתמך עליו ולא תבנית למאמר חדש (על מנת שהמאמרים לא יהיו דומים מדי אחד לשני).
כולם מדברים על סמכותיות? למה הכוונה
סמכותיות (Authority) בהקשר של קידום אתרים הוא מושג שמתאר את האמון שיש לגוגל בכותב. גוגל לא מתייחסת באופן רשמי למושג (למרות שבעבר היתה אפשרות להוסיף תג כותב עבור גוגל פלוס ), אבל ההנחה היא שגוגל יכול לזהות כותב מסוים גם אם הוא כותב באתרים שונים ולדרג את התכנים שהוא כותב בהתאם.
על מנת לשפר את הסמכותיות שלכם ככותבים (גם אם כותבים לכם את התוכן), חשוב לציין פרטים ביוגרפים ולקשר לאתר שלכם או פרופיל מקביל ברשתות חברתיות.
למה לא לקחת דף שפרסמתי כבר ולהעתיק אותו לאתר שלי או ההפך?
בשנים האחרונות משקיעים בגוגל מאמצים רבים באיתור של אתרים המעתיקים או משכתבים תכנים אחד מן השני מכיוון שהמטרה של גוגל היא למנוע מצב בו יופיעו בתוצאות אתרים שונים המציגים את אותו התוכן. לכן, חשוב מאוד שבכל אתר בו אתם משתמשים למיתוג שלכם או קידום האתר הראשי יהיה תוכן שונה מאשר באתרים האחרים.
חשוב גם להבין שהמערכות האחרונות של גוגל יודעות לפענח את הכוונה של משפטים שלמים. לכן, אם תכתבו משפטים עם רעיון דומה בניסוחים שונים, גוגל עדיין יוכל להבין שמדובר בתוכן לא מאוד מקורי. זה תלוי כמובן גם בשפה שבה כותבים את המאמרים, אבל זהו עיקרון שחשוב לזכור, לפחות לעתיד.
בתחילת 2016 הפכה גוגל את פנדה לאלגוריתם בזמן אמת. המשמעות היא שהתוכן של האתר יכול להשפיע באופן מיידי על הדירוג שלו בגוגל ברגע שגוגל מעדכן את המאגר שלו בגרסה הנוכחית של האתר ("סורק" אותו).
מישהו הציע לי "להחליף איתו מאמרים", מה זה אומר והאם זה כדאי?
החלפת מאמרים היא טקטיקה באמצעותה אפשר לקבל קישורים ממאמרים בתוך אתרים חיצונים אל האתר שלנו וכך לקדם אותם בגוגל. יש לבחון כל החלפה לגופה : האם האתר ממנו אנחנו מקבלים את הקישור הוא אתר מוכר ונחשב בתחומו, או שמדובר באתר שהוקם בעיקר לצרכי קידום? ("אתר לווין"). כמו כן, מה אנחנו צריכים לתת בתמורה?
לדוגמה, אם המאמר שאנחנו צריכים לשתול באתר שלנו בתמורה הוא מאמר באיכות נמוכה ובלי שום תובנות חדשות , ייתכן שהפגיעה במוניטין תגרום לנו יותר נזק מהתועלת שבקישור עצמו…
מה היתרון בפתיחת בלוג לעומת דפי מאמרים רגילים באתר שלי ולמה פשוט לא לפרסם פוסטים בפייסבוק?
בלוג הוא מדיום אינטראקטיבי המעורר דיון ומעורבות גדולים יותר של הגולשים באמצעות אפשרות להגיב לתוכן הרשומות (פוסטים). בנוסף לכך, הרשומות גם נוטות להופיע בגוגל במקום בולט יותר כי יש להם ערך חדשותי וגוגל יודע בדיוק מתי הן פורסמו לראשונה. כמו כן, בלוגרים נוטים לקשר אחד אל השני בתדירות גבוהה יותר ולכן כתיבת פוסטים היא דרך מצוינת לקבלת קישורים באופן טבעי חזרה אל האתר שלנו.
בנוגע לפוסטים בפייסבוק, אין ספק שזו דרך פרסום אפקטיבית, אבל מכיוון שלגוגל יותר קשה לסרוק את הפוסטים האלו, אין תחליף לפתיחת בלוג עצמאי אותו גוגל יכול לסרוק הרבה יותר בקלות. כמובן שאפשר לקשר מרשתות חברתיות שונות לכל פוסט בבלוג שלכם (ראו גם את הסעיף הבא)
באילו רשתות חברתיות כדאי לי להשתמש כדי להפיץ את המאמרים מהאתר שלי?
הרשת החברתית הפופולארית ביותר בארץ שהיא גם רלוונטית לתוכן טקסטואלי היא כמובן פייסבוק ולכן זהו המקום הראשון בו רצוי להפיץ את המאמרים החדשים : בתוך הקיר שלכם ובתוך קבוצות או דפי מותגים רלוונטיים (כל עוד לא מדובר בפרסום בוטה מדי). כדאי גם לשקול לפרסם מאמרים בטוויטר מכיוון שפשוט יותר לשתף ציוצים ולהטמיע אותם באתרים אחרים (כל הציוצים ציבורים כברירת מחדל).
מה פירוש "ניהול תוכן באתר" ואיך זה יכול לחסוך לי זמן?
כאשר אתם מזמינים חבילה של מאמרים, אתם למעשה נאלצים להכניס אותם לאתר ולהפיץ אותם בעצמכם, ואם אין לכם ניסיון קודם בכך, הדבר עלול לגזול מכם שעות רבות של עבודה (כולל טיפול בהעלאת תמונות והטמעת קטעי וידאו). במקום זאת, אתם יכולים לתת למנהל תוכן מקצועי לעשות את העבודה ובכך לפנות לעצמכם את שאר הזמן לניהול השוטף של העסק או הטיפול בלקוחות.