Zapier או Integromat : איזה כלי מתאים יותר עבורכם?

בין שאתם מחפשים דרכים להפיץ את התכנים שלכם באינטרנט, לנהל משימות והזמנות מול לקוחות או לקבל יותר לידים לאתר ולעסק, סביר להניח שגם אתם שמעתם על מערכות אוטומציה כגון Zapier.

במקום להסביר למה צריך אוטומציה, יהיה לי פשוט יותר לתת דוגמאות לאוטומציות חביבות שאפשר לבצע באמצעות שירותי אוטומציה:

נניח שיש לי טופס לקליטת הזמנות מלקוחות חדשים (לידים) באתר או שאני קונה לידים ישירות מחברת מכירת לידים במקום לחכות למשיח או להתחנן שייקחו אותי ב-Xplace: הליד הזה נמצא לי כרגע בקובץ Spreadsheet. אני יכול ליצור אוטומציה שתשלח לכל לקוח כזה מייל היכרות ראשוני מותאם אישית ובו אני מציע את השירותים שלי.

והנה עוד כמה סיטואציות דומות:

  • אם אני מעלה פוסט חדש לבלוג בוורדפרס, הוא יופיע אוטומטית בעמוד העסק שלי בפייסבוק
  • שמירה אוטומטית של לקוחות ששלחו את הפרטים שלהם ל-Gmail שלי בקובץ גיליון אלקטרוני של גוגל (למעשה ההפך מהמקרה הראשון).
  • כאשר אני יוצר אירוע ב-Google Calendar כמו למשל שיחה עם לקוח בקשר למאמר, הוא הופך אוטומטית לכרטיס ב-Trello, כך שאני יכול לעקוב אחריו במקום להתחיל להוסיף הערות על גבי הערות ליומן.

וזהו כמובן רק קצה הקרחון שלקחתי מן האתר הראשי של זאפייר…

מה יש לאינטגרומט (Integromat) להציע שלזאפייר עדיין אין?

כפי שהבנתם, זאפייר היא מערכת האוטומציה בה' הידיעה. המייסדים שלה היו מבין הראשונים שהבינו שעם כל כלי ה-Web שיש לנו, חייבת להיות דרך לבצע אינטגרציות מותאמות אישית בקלות יחסית ובלי צורך לגשת לממשק למתכנתים (API) של כל אחת מהן.

לכן, אתרים שרוצים להתחרות בזאפייר, חייבים להציע לפחות כמה תכונות שלה אין, ולכן מעניין לראות מה שיש ל-Integromat להציע.

עיצוב

לפני שאני בכלל מדבר על ממשק המשתמש, כבר כשפותחים את Integromat אפשר להתרשם מכך שמדובר במערכת שמעוצבת בצורה נהדרת עם "ממשק שטוח" (Flat Interface) שנראה יותר כמו אפליקציה על מסך גדול מאשר אתר אינטרנט.

לעומת זאת העיצוב של Zapier לא השתנה הרבה בשנים האחרונות. אי אפשר להגיד שהוא לא אלגנטי, אבל חוץ מהרבה פינות מעוגלות ומסך פתיחה חביב אין בו שום דבר שבאמת מושך את העין.

תמחור

החשבון החינמי של זאפייר מספיק למי שזקוק למספר חד ספרתי של אינטגרציות (זאפס). החבילות היקרות יותר ברמת הפתיחה מציעות מספר גדול יותר של זאפים, התאמה אישית של כל זאפ ומבחר הרבה יותר גדול של אפליקציות. יש גם חבילות מסחריות שמתחילות מכמה מאות דולריים ומיועדות בעיקר לחברות עם הרבה משתמשים.

אגב, המחירים זולים יותר באופן משמעותי אם אתם משלמים תשלום אחד מרוכז לכל  השנה מראש.

לעומת מודל התמחור של זאפייר, מודל התמחור של אינטגרומט הוא נדיב יותר וההבדלים בין החבילות מתבטאים בכמות הפעולות הכוללת, נפח המידע שאפשר להעביר והזמן שחולף בין אופרציה לאופרציה. החבילות זולות יותר באופן כללי והמגבלה על חשבון חינמי היא נפח התעבורה שעומד על 100 מגה בלבד. לפיכך, קל יותר לראות את כל מה שיש לשירות להציע עוד לפני שמתחייבים.

מבחר האפליקציות

בעוד זאפייר מתגאה באלפי אפליקציות, אינטגרומט מתגאה בכמה מאות אפליקציות בלבד. עם זאת, אם אני מסתכל על הכלים שאני ורוב האנשים בשוק הישראלי עושים בהם שימוש כגון גוגל דרייב, פייסבוק, טרלו, טוויטר, Slack וכו', שני השירותים מציעים זאת.

למעשה, ב-Integromat אתם לא באמת מוגבלים מכיוון שיש לכם אפשרות להוסיף הגדרות HTTP ידניות שיאפשרו לכם להוריד מידע מאתרים מסוימים.

מעניין ששני האתרים תומכים ב-Activetrail, וזה יתרון לא קטן למשתמשים ישראלים כמונו.  לעומת זאת, רק זאפייר תומכת באופן מובנה גם ברב מסר.

תהליך הרישום

זאפייר הוא כלי עם תהליך רישום קצר למדי כפי שהייתם מצפים מכל אתר כיום. דווקא Integromat הפתיע אותי לרעה: אחרי הרישום קיבלתי מייל עם קישור אקטיבציה וחשבתי שזהו. בפועל הייתי צריך למלא עוד טופס קצר עם פרטים על החברה שלי. מנגד, ל-Integromat יש מדריך ראשוני די מגניב שקצת מפצה על זה…

יצירה של חיבור מוגדר מראש

שני השירותים מציעים אוטומציות מוכנות מראש. ב-Integromat הם פחות מובלטות ונקראים Templates. בזאפייר לעומת זאת קצת קל יותר למצוא אותם כי הם מודגשים במסך הבית.

בזאפייר מעט קל יותר ליצור אותם מכיוון שרוב האפשרויות מוגדרות אוטומטית ואפשר לדלג עליהן. לעומת זאת Integromat מבקש יותר פרטים. בשני המקרים לא מדובר בתהליך מורכב במיוחד.

הרצה רטרואקטיבית

יתרון חשוב של Integromat הוא שאתם יכולים לבחור אם להכיל את האופרציה רק מעכשיו או רטרואקטיבית. לדוגמה, אם אני רוצה לשלוח מיילים חדשים עם הזמנות עבודה לקובץ גיליון אלקטרוני של גוגל, אני יכול לשים גם הזמנות קודמות או רק את ההזמנות שאני אקבל מעכשיו.

לעומת זאת, בזאפייר אין אופציה כזו, או לפחות מאוד קשה למצוא אותה.

יצירת חיבורים מותאמים אישית

אם אני לא צריך זאפ מורכב מדי עם תנאים וכמה מסלולים (שבכל מקרה נמצא רק בחשבונות פרימיום), קל לי מאוד לבחור טריגר ואירוע כמעט באותה קלות כמו שהייתי משתמש בזאפ מוכן.

ב-Integromat התהליך מעט איטי יותר מכיוון שהוא נעשה צעד אחר צעד בצורה ויזואלית מאוד, אבל בסך הכול גם הוא די קל. מכיוון ש-Integromat  לא מגביל אותי, אני יכול להוסיף בקלות עוד מסלולים ואפילו פילטרים ממש באותו המסך. לעומת זאת, בזאפייר הייתי צריך לשלם על התכונה הזו לפחות 50$ בחודש.

אז במי לבחור?

אני חייב להודות ש-Integromat בהחלט הפתיע אותי לטובה. הוא מציע הרבה יותר אפשרויות גם אם אתם לא משלמים, בתנאי שאתם לא מעבדים כמויות גדולות של מידע (המגבלה היא 100 מגה). לעומת זאת, זאפייר מגביל אתכם במידה רבה והחבילות שלו גם יקרות יותר באופן משמעותי. בנוסף לזאת, לשימוש בסיסי הוא לא הרבה יותר מורכב.

לכן, אם מעולם לא ביצעתם אינטגרציות ואתם חדשים בתחום, לא בהכרח כדאי לכם ללכת על Zapier באופן עיוור. סביר גם להניח שכל עוד אתם לא משתמשים באפליקציות מאוד אזוטריות, תגלו שהן נמצאות שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *