כשגיימרים מחליטים לשחק… עם דומיינים!

עדכון : אממ – מסתבר שצדקתי

עבר לחיבתי הידועה לנושאי SEO, גוגל ושאר הברנז'ה המורכבת מטיפוסים צבעוניים כדוגמת מארק צוקרברג , אני גם עוסק לא מעט בתרבות הגיימינג (משחקי וידאו ומחשב, לא פוקר…), וכששני תחומי הדעת האלו נפגשים,זה יכול להיות מאוד משעשע…

סיפור שהיה כך היה : Call of Duty ו – Battlefield  הן שתי סדרות מתחרות של משחקי יריות מגוף ראשון (הנינים והניני נינים של דום). כל אחת מהסדרות שייכת לחברת ענק אחרת (EA ו – Activision  בהתאמה) וסביב שתי הסדרות התפתחה יריבות שגולשת גם אל המעריצים האדוקים שלהן.

Activision  שהולכת להשיק השנה את Call of Duty : Modern Warfare 3 כנראה לא מקדישה מספיק משאבים לאתרי האינטרנט שלה ולא טרחה לקנות את הדומיינים modernwarfare3.com ו – modernwarfare4.com.  מי שייכנס לדומיין האחרון למשל, יגלה הודעה משעשעת שבה בעלי האתר מבקשים ממפתחת המשחק שתאפשר לשחקנים לשחק גם בשרתים לא רשמיים ב – Modern Warfare 2 , אחרת הם מאיימים להרוג את הליצן הנחמד שבתמונה או לבצע פעולת מחאה אחרת לפי הצבעת הגולשים . זה אמנם סיפור שיכול להיות לא כל כך נעים, אבל עדיין כלום לעומת מה שקרה עם modernwarfare3.com :

עד לא מזמן הכניסה ל – modernwarfare3.com הייתה מובילה את הגולש אל דף שלועג ל – Call  Of Duty, (נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הקאש של גוגל עדיין מוביל לשם), אבל בעלי הדומיין החליטו ללכת צעד אחד קדימה והחל מאתמול, כל מי שנכנס לאתר עובר לאתר של הסדרה המתחרה! (כזכור, באטלפילד).

מספר אתרים ברשת כבר מיהרו להכריז שהדומיין כנראה נקנה על ידי EA, החברה שמחזיקה במותג Battlefield, אבל בדיקה של פרטי הדומיין מראה שהוא עדיין רשום תחת פרטים חסויים, מה שלדעתי מעלה את הסברה היותר הגיונית שפשוט בוצעה כאן פקודת Redirect פשוטה. כך נוצר מצב די אבסורדי שבו EA נהנית מהתעלול של הגיימרים ו – Activision לא יכולה לתבוע אותה, אלא אם כן יסתבר שהכול באמת היה מזימה אחת גדולה למן ההתחלה…

וזה מוביל אותי לחשוב על הקלות שבה אפשר לגרום נזק באמצעות מעשים שכאלו – הפעם זה  סתם מעליב ופוגע בתדמית של Activision, אבל תארו לעצמכם מה היה קורה אם הדומיין bankdiscount.co.il לא היה מפנה לאתר עם פרסומות, אלא לאתר סקס או אתר של החמאס? (בניגוד למה שכתוב בכותרת המשנה, הבנק לא "נאלץ" לקנות את הכתובת ההפוכה, אלא השתמש בה כמה שנים לפני כן וכנראה השאיר את הכתובת השנייה פנויה לא מעט זמן לפני שנקנתה ב – 2010) . התרבות הארגונית בארץ ובעולם מראה שלפעמיים לוקח חודשיים עד שמישהו עולה על הטעות או מנסה לעשות משהו בנידון (מטחנות הצדק עובדות לאט והמחלקות המשפטיות כנראה עוד יותר איטיות מהן…) . צריך לזכור גם שאפשר לשים למשך כמה ימים אתר סרק עם מילות מפתח שבאמת קשורות למותג, ואז לבצע הפניה ולנצל את המומנטום עד שגוגל מאנדקס מחדש את הדף .חוץ מזה , כל מי שקצת נוגע בגוגל בחו"ל, יודע שלשם הדומיין עדיין יש חשיבות לא קטנה אפילו עם כל הפנדות שם בשטח…

מה למדנו? בפעם הבאה שתשיקו מוצר חדש, אתם בהחלט יכולים לעגל פינות ולחסוך כמה דולרים פה שם , רק בבקשה, אל תעשו את זה על הדומיינים, בטח אם הם מורכבים רק משתי מילים…

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *