כתיבת תוכן לאתר אינטרנט – 5 עקרונות חשובים

כתיבת תוכן לאתר שלכם חשובה לא רק לגוגל, אלא גם לגולשים שבסופו של דבר יקנו מכם שירות או מוצר. אבל איך תוכן באתר לאתר אינטרנט צריך להיראות?  

כמובן שזו שאלה רטורית, אבל חשוב להבין למה תוכן שנכתב לאתר אינטרנט נראה כמו שהוא נראה ומהם הדגשים הכי חשובים מבחינת תהליך הכתיבה.

דגש מספר 1 – חשבו מדוע שהגולש ירצה לקרוא את התוכן באתר שלכם

כשאנחנו כותבים טקסט שיווקי או דף נחיתה (לרוב העמוד שיופיע אם לחצתם על פרסומת), ברור לנו שהמטרה היא לשכנע את הגולש שכדאי לו לקנות מאיתנו בזמן הכי קצר.

לדוגמה, אם מדובר בדף שאמור למכור לנו רכבי ליסינג, המסרים השיווקיים העיקריים יכולים להיות מהירות השירות, מחיר, אחריות וכו'. דפי נחיתה לרוב יציע לנו משהו שאנחנו מכירים ולא צריכים לחשוב עליו יותר מדי.

לעומת זאת, אם גולש מגיע לאתר שלנו מביטוי (מילת מפתח) כמו "מה זה ליסינג פרטי", עמוד עם פסקה אחת שיווקית לא יעזור לו להבין מה זה וסביר להניח שגם גוגל לא ידרג את העמוד במקום גבוה.

לכן אנחנו חייבים להתאים את התוכן למילת המפתח הספציפית שמגיעה מגוגל. הקונספט הזה נקרא גם "כוונת הגולש" (או User Intent).

 בגדול יש 4 סוגים:

ניווט – גולשים שיודעים בדיוק לאן הם רוצים להגיע (לדוגמה, "ynet חדשות")

אינפורמציה / מידע – גולשים שרוצים ללמוד עוד על נושא מסוים

קנייה – גולשים שרוצים לרכוש משהו

מחקר שוק – גולשים שרוצים למצוא מידע לפני רכישה (למעשה שילוב של השניים הקודמים)

בדוגמה שנתנו סביר להניח שהכוונה של הגולש נופלת תחת מחקר שוק מכיוון שהוא מתעניין בקניית רכב, אבל הוא לא מכיר את כל המושגים והאפשרויות.

לכן נרצה לתת לו קודם כל סקירה על ליסינג פרטי ומה זה בדיוק לפני שאנחנו בכלל מתחילים לדבר אתו על מה שאנחנו מציעים כמותג או עסק. אחרת הוא יחזור לגוגל…

רוצים תוכן מצוין לאתר האינטרנט שלכם? צרו קשר!

    דגש 2 – התאימו את התוכן לגוגל

    לא סתם שמתי את הסעיף הזה במקום השני. ההתאמה לגוגל היא חשובה, אבל היא לא אמורה להנחות אתכם לאורך כל הכתיבה.

    גוגל יודע היום להבין על מה התוכן שלנו מדבר באופן כללי גם אם לא נשתמש במילות מפתח מדויקת. יחד עם זאת, בביטויים תחרותיים לפיזור של מילות המפתח בצורה נכונה בהחלט יכולה להיות השפעה חיובית. לכן כתיבה לאתר אינטרנט שרוצים לקדם באופן אורגני חייבת להתחשב גם במילות המפתח (עכשיו עברו על המשפט הזה מהתחלה…).

    זהו בעיקרון סעיף טכני, וכתבתי מדריך מקיף על שילוב מילות מפתח לטובת קידום אתרים.

    דגש 3 – דאגו שהגולש יגיע כמה שיותר מהר לטופס צור קשר

    העובדה שהטקסט אמור לעזור לגולש לא אומרת שאנחנו לא יכולים לנצל את ההזדמנות כדי לשווק את עצמנו וכמובן לתת לגולש הזדמנות להשאיר את הפרטים שלו.

    אפשר לעשות את זה בהמון צורות:

    1.שילוב של טופס בתוך העמוד (כמו שאני עושה כאן). בוורדפרס עושים את זה עם תוסף או ישר דרך אלמנטור. חשוב רק לוודא שהטופס נשלח כמו שצריך.

    2.פסקת הנעה לפעולה בהתחלת או סוף התוכן עם הפניה למספר טלפון / Whatsapp, או למיקום של טופס קבוע בחלק העליון / תחתון של האתר.

    3.קישור לדפים שיווקיים. זה יכול להיות דף שירות או דף הבית, שמטבעו הוא לרוב יותר שיווקי.

    עוד טיפים

    דגש  4 – השתמשו גם במדיה עשירה

    אני חייב להודות שגם אני לא מצליח תמיד לעמוד במשימה הזו, אבל כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט יכולה להרוויח לא מעט מתוכן ויזואלי.

    • בעזרת תוכן ויזואלי אפשר להעביר הרבה מידע במהירות באמצעות גרפים (אינפוגרפיקה)
    • נותן לגולש "לנוח" בין פסקאות הטקסט
    • עוזר להסביר רעיונות מופשטים באופן מוחשי יותר
    • תמונות מקוריות יכולות להשתלב במקומות גבוהים בגוגל
    • כנ"ל לגבי סרטונים שמעלים ביו-טיוב ולאחר מכן מטמיעים באתר

    כדי להדגים את זה, אני אציג את החיפוש של "איך כותבים קורות חיים". אחרי שתי מודעות (שלא תמיד מופיעות) ושתי תוצאות אורגניות רגילות, גוגל כבר מזדרז להציג תמונות.

    דגש 5 – תמיד הוסיפו סיכום

    סיכום הוא למעשה האמ"לק (ארוך מדי לא קראתי) של התוכן. עד כאן כתבתי 600 מילים ויש לי לקוחות שמבקשים שאני אכתוב להם גם 1,500 מילים… (ובחלק מעמודי הבית תמצאו גם פי 2 או 3 מזה).

    אבל באופן לא מפתיע, לא לכולם יש זמן לקרוא אפילו כמה מאות מילים, ועוד לא התחלתי לדבר על בעיות של קשב וריכוז, שגם אם מפריזים בהן, ברור שאצל חלק מהאנשים מדובר בדבר אמיתי.

    אז מה היה לנו? איך צריך להיראות תוכן לאתר אינטרנט

    • חשבו קודם כל על מה שהגולש יכול לקבל מהתוכן, למה שהוא ירצה לקרוא אותו מלכתחילה
    • התאימו את התוכן לגוגל באמצעות שילוב נכון של מילות מפתח
    • שלבו קריאות לפעולה עם קישורים לעמודים אחרים, הפניה למספר טלפון או הציבו טופס צור קשר
    • השתמשו במדיה עשירה כדי לרווח את התוכן ולהפוך אותו לנוח יותר לקריאה
    • רשמו בסוף סיכום של התוכן למי שלא יכול לעבור על כולו

    לא רוצים לכתוב את התוכן לבד? תנו לי לעזור לכם

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      דילוג לתוכן