כך תשלבו מילות מפתח ל-SEO (קידום אתרים) בצורה נכונה – מדריך למתחילים

מה זה בכלל מילות מפתח ולמה הן חשובות לאתר שלכם?

אם יש לכם אתר אינטרנט או בלוג מכל סוג שהוא, אתם בוודאי יודעים שהדרך הכי טובה להגדיל את התנועה אליו עוברת מן הסתם בגוגל. מן הסתם נרצה להופיע במקום כמה שיותר גבוה על חיפושים פופולאריים. לכל חיפוש שהמשתמש מבצע אנחנו קוראים "מילת מפתח", וזה לא משנה אם מדובר במילה אחת או בכמה מילים. (גם המילה "מילת מפתח" היא בעצמה מילת מפתח).

כשהאלגוריתם של גוגל מעבד את החיפוש שלנו, הוא יכול להציג תוצאה רגילה (תוצאה אורגנית) או מודעה. מילות מפתח חשובות לשתי סוגי התוצאות האלו, אבל כאן אני אדבר על שילוב מילות מפתח באופן אורגני.

אחרי שמוצאים אילו מילות מפתח הכי רלוונטיות אליכם באמצעות מחקר מילות מפתח, בין אם בעצמכם ובין אם דרך חברת הקידום שלכם, הדבר החשוב הבא הוא לשלב את מילות המפתח האלו בטקסט של כל אחד מהדפים באתר שלכם. במילים אחרות, לבצע עבורם אופטימיזציה.

למעשה, עדיף לתכנן כל דף מסביב למילות המפתח מאשר לקחת דפים קיימים ולהוסיף להם מילות מפתח בדיעבד.

הרבה אנשים מגלים מאוחר מדי שהם לא השקיעו מספיק במחקר ראשוני ועכשיו הם צריכים לחזור אל כל הדפים הקיימים ולשנות אותם. זו הסיבה שעדיף שתהיה לכם חברת קידום אתרים או מקדם כבר בזמן שאתם בונים או מתכננים את האתר, אבל אני סוטה קצת מהנושא…

שילוב של מילות מפתח בטקסט היא סוג של אומנות. ממש כך. ההמלצה שלי אישית היא לבחור 2 או 3 מילות מפתח לכל דף, כשיש ביניהן קשר ברור. אפשר גם לבחור מילים שמשולבות אחת בתוך השנייה. למשל "קידום אתרים בגוגל" ו-"קידום אתרים בגוגל ישראל".

אני אקח כדוגמה את העמוד. הנה כמה דוגמאות למילות מפתח רלוונטיות שאני יכול לבחור להשתמש בהן. הסוגריים מציינות את מספר החיפושים הממוצע בחודש.

  • מילות מפתח בטקסט (70)
  • מילות מפתח גוגל (90)
  • מילות מפתח דוגמאות (70)

אני לוקח בחשבון שיהיו הרבה ביטויים אחרים שאני לא יודע עליהם מכיוון שהם חיפושים ייחודים (אף אחד לא חיפש אותם קודם) או שהנפח שלהם קטן מדי ואני לא רואה אותם כשאני מבצע מחקר, אבל ביחד הן יכולות להצטבר לנפח די גדול (תופעה שאנחנו קוראים לה "הזנב הארוך"). זו הסיבה שלא צריך לשלב בכוונה 10 מילים באותו עמוד, אלא מוטב לפרק אותם לכמה עמודים.

מבחינת אופן השילוב של מילות המפתח, אם קראתם כמה מדריכים לפני המדריך הזה או שתתקלו במדריך כזה בהמשך, אתם עשויים לראות כל מיני המלצות, לדוגמה:

  • לשלב את מילות המפתח בכל כותרת שנייה
  • לשלב מילת מפתח אחת בכל פסקה
  • לשלב מילת מפתח אחת בכל שלושה משפטים
  • לשלב אחוז מסוים של מילות מפתח (לדוגמה, משהו כמו 5%).

אני לא מת על כל הנוסחאות האלו ולדעתי הן רק פוגעות ברמה של הטקסט והופכים אותו לרובוטי. מצב של המון מילות מפתח שיושבות בצורה לא טבעית נקראת "דחיסת מילות מפתח" והיא נחשבת לספאם בעיני גוגל.

עוד דבר – אני מעדיף לא להשתמש בדיוק בביטוים האלו אחד לאחד באותו הסדר (ביטוי מדויק) אם הם לא "יושבים" לי טוב בטקסט. הסיבה היא שאני מעריך שגוגל מספיק חכם כדי להבין שאני מתכוון לביטוי דומה והוא כנראה יציג את הדף בביטויים האלו גם אם אני לא אכתוב אותם במדויק.

שימוש ביותר מדי ביטויים מדויקים לא רק עלול לגרום לגוגל להבין שאני מנסה לבצע מניפולציה בצורה לא טבעית, אלא גם להפוך את הטקסט לקשה לקריאה. כשאומרים "לכתוב בשביל הגולשים ולא בשביל גוגל", בדיוק לזה מתכוונים.

לדוגמה, כמה פעמיים יצא לכם לראות כותרת כמו "ביטוח רכב מחיר"? הצירוף הזה מתייחס למה שאנשים מחפשים בגוגל במדויק, אבל כמשפט או כביטוי בתוך טקסט התחביר שלו שגוי לחלוטין. מה שאני הייתי עושה זה לכתוב פשוט "מחיר ביטוח רכב". שוב, כי אני סומך מספיק על גוגל ובעיקר על האיכות של הטקסט שאני כותב.

איפה הכי חשוב לשלב את מילות המפתח?

גוגל מחפש מילות מפתח בטקסט עצמו ובעוד שלושה מקומות חשובים:

1.תג ה-Title

2.כותרות פנימיות בתור העמודים

3.קישורים פנימיים

1.תג ה-Title

תג ה-Title הוא כותרת העמוד כפי שהיא מופיעה בטאב הנוכחי בדפדפן למעלה ובהרבה מקרים גם בגוגל (למרות שהוא עשוי להציג כותרת קצת שונה).

רוב האתרים כיום פועלים על וורדפרס. התוסף הפופולארי ביותר לקידום אתרים נקרא Yoast. כשהוא מותקן, ברירת המחדל היא שה-Title יורכב מהשם שאתם נותנים לפוסט או לדף + שם האתר כפי שהוא מוגדר בהגדרות של וורדפרס.

אם ה-Title ארוך מדי, תוכלו לראות שהוא  שהקו מתחתיו בצבע כתום או ירוק. אם זה המצב ואתם רוצים לשלב כמה מילות מפתח או שהטקסט  לא מספיק מזמין, אתם יכולים למחוק ידנית את שם האתר. לפעמיים לגולש חשוב יותר להבין מה הוא ימצא בדף מאשר לראות את השם המדויק שלו.

מילות מפתח ב-Title עם יוסט

אגב, Yoast ווורדפרס יוסיפו את הכותרות אוטומטית לשם העמוד (Slug). כאן אני ממליץ לקחת 2-3 מילות מפתח באנגלית ולא להשתמש בשם עמוד בעברית.

2.כותרות פנימיות בתוך העמודים

הכותרות הפנימיות בתוך העמודים נחלקות לכמה רמות:

  • H1– הכותרת הראשית של הדף – בדרך כלל השם שאתם נותנים לפוסט או לדף (כמו שאתם רואים יש כאן חזרתיות מסוימת, מהניסיון שלי זה לא נורא)
  • H2– הכותרות המשניות – בדרך כלל מרכזות את כל מה שקשור לנושא או חלק מסוים
  • H3- כותרות ברמה השלישית – אני בדרך כלל משתמש בהן כשאני רוצה לפרק נושא מסוים לעוד כמה חלקים. למשל, הכותרת כאן למעלה היא מרמה H3 וגם זו שמתחתיה.

אם אתם מעתיקים טקסט מוורד, הכותרות בדף מקבילות לכותרת 1, 2 ו-3 בהתאמה. הצורה של הכותרות תהיה מתאימה לתבנית העיצוב של האתר, לא לעיצוב שאתם רואים בוורד!

חשוב לציין שמילות המפתח לא חייבות לשבת בכל הכותרות. במיוחד אם מדובר בדף ארוך. למעשה, גם זה עשוי להזיק לכם בסופו של דבר, במיוחד אם אתם משתמשים בביטויים מדויקים.

3.קישורים פנימיים

עוד מקום שבו אתם יכולים לשלב מילות מפתח ואפילו ביטויים מדויקים (כאמור, לא בהגזמה) הם קישורים בין העמודים (קישורים פנימיים). הכוונה היא לקישור מעמוד אחד לעמוד שני ולא קישור לאתר חיצוני.

העמוד השני שאליו אתם מקשרים מהעמוד הראשון אמור להרחיב ולהסביר את אותו הנושא שאליו מילת המפתח מתייחסת

טעות נפוצה שאני רואה וגם עליה אני לא ממליץ היא לקשר מהרבה עמודים לעמוד הבית עם מילת מפתח עיקרית שחברת הקידום רוצה לקדם. מבחינת גוגל זה לא ממש יעיל, וגם מבחינת הקורא ממש לא בטוח שהוא ירצה להגיע פתאום לעמוד הבית, במיוחד אם הוא הגיע לאתר שלכם כדי לחפש מידע ספציפי.

גם לשים כמה קישורים זהים היא לא פרקטיקה מומלצת, וגם זה משהוא שיוצא לי לראות מדי פעם. אם בדקתם את האתר שלכם לאחרונה וגילתם המון קישורים פנימיים שלא יצרתם בכלל, כדאי לבדוק אם לא מותקן לכם קוד או תוסף מסוים שיוצר קישורים אוטומטית.

לסיכום – איך לשלב מילות מפתח באתר כדי שגם גוגל וגם הקוראים שלכם יהיו מרוצים

  • מילות מפתח הן אחד הפקטורים הכי חשובים כדי שהאתר שלכם יתקדם בגוגל
  • את מחקר מילות המפתח כדאי להשאיר בכל מקרה לחברת הקידום ולוודא שהיא משתמשת בכלים שמיועדים לכך
  • בין אם אתם כותבים את הטקסט בעצמכם ובין אם לא, שימו לב איך משולבות מילות המפתח ושאין מצב של דחיסת מילות מפתח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן