התופעות הכי מעצבנות באינטרנט בעשור האחרון

הערה מהעתיד: מצחיק, כתבתי את הפוסט המקורי ב-2011, ורובו עדיין רלוונטי גם עשור אחרי. הוצאתי החוצה כמה משפטים ופסקאות שפשוטש כבר לא נכונים או רלוונטים, אבל ברוב הפוסט לא נגעתי…

התעצמות הרשתות החברתיות וכלים אוטומטים מצד אחד והניסיונות ההולכים וגוברים לתפוס את צומת הלב מן הצד השני, הובילו לכמה תופעות מרגיזות במיוחד שאמנה חלק מהן כאן –

1.משווקים שעדיין חוסמים לי את תיבת המייל

( איזה מזל שמדובר במייל שמיועד לספאם). לאנשים האלו יש כנראה הרבה יותר מתשע נשמות, נשמה אחת על כל הזדמנות שבא לי לקבור אותם בתוך ערמת גושים חמים ומסריחים. הם ינסו למכור את עצמם תחת 1001 כתובות שונות (דומיינים ,שאגב עולים היום מאוד בזול, במיוחד דוט קום ) וכולן בעצם מפנות לאותה סדנת קסמים שמתקיימת רק בימים בלתי זוגיים בחודש אדר ב' של שנה מעוברת. אחר כך הם יישלחו לי את אותה הודעה יום אחרי יום בניסוח שונה כדי שאני לא אשכח אותם חס וחלילה.

2.שליחת התראה לאירוע לכל החברים בקבוצה פתוחה בפייסבוק

האמת המרה היא שגם אם תבקשו לחסום את העדכונים מהקיר של הקבוצה, כל חבר בקבוצה בפני עצמו עדיין יכול לשלוח לכם התראה על אירוע  גם אם הוא לא חבר שלכם. ככה פשוט, ככה כואב :->.

2 – ב. תופעה דומה והיא האפשרות החדשה להוסיף חברים שלכם לקבוצה פתוחה בלי שהם ביקשו. הבעיה עם זה היא שהרבה אנשים לא יודעים באמת איך לחסום את כל העדכונים שנשלחים כברירת מחדל לתיבת הדואר האישית שלהם ופשוט חוסמים אותה. מה שקורה שהם פשוט עוזבים את הקבוצה וחבל כי ביסודו של דבר, מדובר באופציה לא רעה בכלל שמאפשרת לנו להיחשף בקלות לקבוצות רלוונטיות אלינו.

אמממ – אין לי מושג אם זה עדיין ככה… פייסבוק משנים כל כך הרבה דברים בקבוצות שלהם שקשה לעקוב. בפעם האחרונה שבדקתי כל אחד יכול להצטרף לקבוצות פתוחות ומנהל הקבוצה יכול לחסום אותם גם בדיעבד. אין לי מושג למה זה טוב…

3.נגני וידאו מותאמים אישית

עוד לא ראיתי נגן וידאו אחד מותאם אישית שבאמת רץ נהדר על כל מערכות ההפעלה והדפדפנים (במידה ואתם משתמשים בדפדפני מובייל לא סטנדרטים). לדעתי היתרונות של נגן מותאם אישית כמו מיתוג ואפשרות לשלב פרסומות של רשת פנימית, לא שווים את הסרבול, כל עוד אתם לא אתר עם תנועה מסיבית כמו ynet,mako וכו'.

4. "חפשו אותנו בפייסבוק" / אינסטגרם / טיק טוק / בחלל

ראבק, הסלוגן הזה כבר ייצא מכל החורים. אז נכון שעמודים בפייסבוק עולים במהירות במעלי גוגל (וגם זה לא תמיד), נכון שלוקח שנייה להקים אותם, אבל בסופו של דבר, הם פחות אינפורטמטיבים מאתרי ווב 1 קלאסיים והשליטה בהם נתונה בעיקר לגחמותיהם של מתכנתי פייסבוק שיכולים להוסיף ולבטל תמיכה בוויג'טים מסוימים. ויש גם את העובדה השולית שהחשיפה של עמודים כאלו ירדה כמעט לחלוטין. אם אתם רוצים לקבל חשיפה בפייסבוק, תשלמו…

5.פופאפים פתאומיים שתופסים את כל המסך

עדיין לא ברור לי איך בדיוק פרסומות לשמפו שנדחפת לי מול העיניים מכוונת אותי לכתבה על אייפד 2 שרציתי לקרוא. בהתחלה הייתי נאיבי וחשבתי שבחו"ל התופעה פחות נפוצה, כנראה שטעיתי.

גוגל גם טוענת שהיא מענישה אתרים עם המון מודעות שתופסות שטח גדול מהמסך. מצד שני, חלק מהפורמטים החדשים שלה הם עמודי מעבר עם מודעות, משהו שאאל"ט לא היה אפשרי בעבר. כנראה שהדבר המעצבן הזה, גם אם בגרסה הפחות מציקה, ילווה אותנו עוד זמן רב.

יש עוד תופעת רשת שהצליחה להקפיץ לכם את הפיוז? ספרו לי בתגובות.

4 Comments

  1. אחלה פוסט אהבתי אבל חשוב לשים לב שהודעות במיילים באפשרותך לחסום באם זה באמצעות פילטרים או לעשות פשוט unscribe. שיווק אגרסיבי במיילים זה טיפה מרגיש, כמו לדוגמה שלחו לך מייל היום ומחר ישלחו לך מייל עם כותרת שאומרת שהוא טעה במייל הקודם והקישור לא עבר. שבפועל הכל עבד פיקס, רק זאת השיטה לשלוח לך עוד מייל עם אותו הקישור.

    אבל נעזוב את הנושא הזה, כי בסופו של דבר כל אחד ובתחומו עוסק ומבין. הסוגיה של פופאפים פשוט לא רלוונטיים כל כך שאני לא יודע איך בכלל חברות רוכשות אמצעי פרסום כזה כמו לדוגמה שציינת על שאמפו. מה לעזעזל אני צריך ליראות פופאם על כל כל המסך?

    אחלה פוסט…

  2. איתי, בהשראתי קיבלתי אחלה פוסט…
    בסעיף 4 אמרת את מה שאני חושבת ולא מעיזה להגיד, כי זה נורא טרנדי לשלוח גולשים לפייסבוק. אני חושבת שברור לכולם שנכון יותר לשלוח לאתר הבית, אבל קל יותר להכניס אנשים לפייסבוק. עוד דבר שלא ברור לי זה שמהפייסבוק שולחים אותם לאתר ואז באתר שולחים אותם לפייסבוק. מן מסלול מעגלי שכזה ששוכח שהמטרה היא מכירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן