רק בחודש האחרון כתבתי עד כמה ההתנשאות של "ההיטקיסטים" מאזור המרכז יכולה לעצבן אותי לפעמיים. ביום שלישי הזדמן לי לחלוק הרצאה עם שותפי לאתר מקום טוב, רון זאבי. ההרצאה נערכה במסגרת כנס Be-Ok אשר התמקד בשיווק בעידן האינטרנט בדגש על בניית אתרי אינטרנט מדורנים, שיווק בפייסבוק ושיווק דרך סרטוני יו-טיוב (ההרצאה שלנו).
לאלו מכם שקוראים את הפוסט ולא מבינים על מה ההתרגשות, אני אסביר שבאזור של זכרון יעקב – פרדס חנה המדיה השולטת היא עדיין המדיה הכתובה. עיתונים מודפסים לא חסר, אבל המודעות של בעלי עסקים לכוח הטמון ברשת עדיין רחוקה מלהיות משביעת רצון. הם מעדיפים לפרסם הרבה בעיתון (וגם באתר האינטרנט של העיתון), אבל הם לא תמיד מבינים שנוכחות ברשת היא דבר שצריך לעבוד עליו באופן יום יומי בדיוק כמו שלא משאירים את חלון הראווה מלוכלך. לפעמיים כשאני מוסיף אתרים לאינדקס של מקום טוב, אני נתקל בכל מיני אתרים שיושבים על מערכת של 2all או livecity ונראים כאילו הם יצאו היישר מדפדפן נטסקייפ (גולד!). אתרים אחרים הפכו לכלי בידיהן של חברות קידום אתרים קיקיוניות. בקיצור, המצב לא טוב.איחוד הכוחות בין שלושותינו, כפי שנראה בסרטון ,אולי יוביל סוף סוף לשינוי המיוחל.
בסך הכול הגיעו לכנס יותר מארבעים איש שהסכימו לשבת קצת יותר משלוש שעות ולשמוע מה יש לנו להגיד. לדעתי מדובר בהתקדמות עצומה , אולי גם בגלל שכרגע הכל עדיין חלק ואין שום פוליטיקה מעצבנת שתפריע (מי שמכיר את העיתונות המודפסת באזור שאני כל הזמן מזכיר, יודע למה אני רומז כאן…).
בהקשר של פרסום בוידאו, יש לי אמנם אינטרס גדול לכתוב את זה, אבל אני מאמין באמת ובתמים שזו אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם עסקים קטנים שאין להם תקציב להקמת אתרי ענק או לקידום אתרים בזירות מאוד תחרותיות . למעשה, ככל שאני ורון עובדים יותר מול יו-טיוב, כך אנחנו מגלים יותר ויותר תובנות שמפתיעות אפילו אותנו. האם ידעתם לדוגמה, שגוגל קורא את הכתוביות אותן אתם מוסיפים לסרטונים?! זה לא תמיד עובד, אבל ניסוי שערכנו כבר הראה שסרטונים הוצגו בתוצאות החיפוש כאשר הוקשה שאילתא הכוללת טקסט מתוך הכתוביות, טקסט אשר לא היה קיים בתיאור הסרטון. בחודש הקרוב אני מקווה לאגור את כל הידע המצטבר הזה ולפרסם מדריך מפורט לטובת מקדמי אתרים שרוצים להבין כיצד יו-טיוב עובד בצורה קצת יותר טובה (מדובר למעשה על שיתוף פעולה, אבל כרגע אני מעדיף שלא להרחיב בנושא).