על פוסטים אורחים והחלפת מאמרים

בעידן שלאחר פינגווין, הרבה מאוד מקדמי אתרים מוצאים לנכון שבמקום להחליף סתם קישורים או לשלוח מאמרים לאתרי מאמרים ג'נרים,פוסטים אורחים עדיף להם לבצע החלפות מאמרים דו כיווניות עם אתרים אחרים או לפרסם פוסטים אורחים באתרים מתמחים בנישה שאותם הם רוצים לקדם (כולל קידום אתרים כמובן…).

למרות שלכאורה מדובר בעסקה שמשתלמת לכל הצדדים, בחודשיים האחרונים יש יותר ויותר רמזים לכך שבסופו של דבר, גם כוחם של הפוסטים האורחים והחלפות המאמרים יירד. לדוגמה, ג'ון מולר מגוגל אמר זאת באחד מה – Hangouts האחרונים שלו בגוגל פלוס, ופוסט ברוח דומה הופיע גם ב – MOZ.

יש לציין שבתור כותב תוכן, אני באופן אישי מוצא שפוסטים אורחים שיש להם ערך אמיתי לגולש עוזרים לי מהסיבה הפשוטה שהם מכוונים בין היתר לקהל הלקוחות שלי, ואם חלק מהם נכנסים לאתר שלי לאחר קריאת הפוסט, הסיכוי שהם יהפכו ללקוחות בפועל גדל.

עם זאת, כפי שציינתי קודם, לדעת רבים, הבעיה מתחילה כאשר הופכים את כתיבת הפוסטים האלו לדרך עבודה שגרתית וגורמים לפרופיל הקישורים של האתר להיראות לא טבעי. מעבר לכך, אם הקישור לאתר המקורי של הכותב תמיד מופיע בתחתית המאמר בשורת הקרדיט (כמו שמקובל מאוד אצלנו), הרי שגוגל יכול בעתיד להתייחס לקופסה הזו כקישור פוטר לכל דבר ועניין… לכן, אני חושב שגם בפוסטים אורחים, יש לגוון במיקום והטקסט של הקישור. למשל, אין שום דבר רע לקשר מדי פעם עם המילה "כאן" במקום להשתמש באנקור טקסט מדויק. אם אתם מאמינים שהגולש באמת יקרא את מה שכתוב והקישור יועיל לו בצורה כזו או אחרת, הוא יירצה ללחוץ על הקישור בכל מקרה.

לסיכום החלק הזה, אוסיף רק שכתיבת פוסט אורח לאתר גדול יחסית כמו ynet או כלכליסט היא פשוטה יותר ממה שנהוג לחשוב וגם אתרים בסדר גודל כזה מחפשים תוכן חינמי. אני לא אכנס כאן לשאלה האם מדובר באתרים שיש להם Trust גבוה, אבל הם כן עוזרים לגיוון המקורות מהם נכנסים הקישורים לאתר שלכם. בנוסף לכך, באופן כזה אתם יכולים לחשוף את עצמכם לקהל יעד שקשה יותר להגיע אליו בדרכים אחרות.

האם החלפת מאמרים דינה כהחלפת קישורים?

לדעתי, לאחר שגוגל שילבו ביחד הן את אלגוריתם פנדה והן את אלגוריתם פינגווין, יש להם יכולת טובה מאוד לדעת מתי החלפת מאמרים היא אינה החלפה טבעית. אני חייב להודות גם שאין לי מושג עד כמה התופעה רווחות במחזותינו, אבל אם אתם מחליפים מאמרים בין רשת קטנה יחסית של אתרים, יש סיכוי טוב שאתם כבר נמצאים על הכוונת של גוגל.

לא הייתי פוסל החלפת מאמרים על הסף, אבל כפי שציינתי קודם, לא הייתי משתמש בה כדרך הפעולה העיקרית שלי. כמו כן, אם אתם כבר עושים את זה, נסו שההחלפה לא תיראה שקופה מדי.

3 Comments

  1. מצד אחד אני מאוד מסכים איתך ומבין ללבם של גוגל שמחליטים כל הזמן לסנן עוד ועוד שיטות של מקדמים אבל מה הם מצפים? שבסוף רק מי שיהיה מותג יהיה בעמוד הראשון בגוגל כי כל השאר מקדמים בצורה "לא כל כך טבעית"? אז אם כך גוגל לא יהפוך שונה מסתם לשאול מישהו רנדומלי ברחוב..

    סורי על ההקצנה בדוגמא אבל מנוע חיפוש צריך לחפש ולא למצוא עבור דברים שאני כבר מודע להם מראש…

    1. אתה צודק .העניין עם הרבה מאלו שכותבים נגד ונגד, היא שהם לא מציעים טכניקות חלופיות, אלא מסתתרים מאחורי המנטרה של של "נסו לגרום לאחרים לקשר אליכם באופן טבעי"…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן