כך תגרמו לגולשים שלכם לקרוא יותר מאמרים באתר בלי להתאמץ

כמה פעמיים יצא לכם להיכנס לאתר, להתחיל לקרוא את התוכן בעמוד מסוים ולקפץ במהירות לסוף בלי להבין בכלל מה היה כתוב בו?

סגנון הכתיבה הדרוש לאינטרנט השתנה בשנים האחרונות ורמת הריכוז של הגולשים ירדה באופן משמעותי. הם רוצים שיתנו להם את כל המידע בכפית בצורה מתומצתת וזמינה, בלי שהם יצטרכו לקרוא הרבה ברצף או לחפש משמעות בין השורות. ואם אנחנו מסתכלים על הילדים שלנו ובני דור ה-Z, חלק גדול מהם פשוט לא רואה מה הטעם להרכיב משפט שלם כשאפשר להשתמש באימוג'ים…

בגלל שאנחנו לא יכולים לשנות את הרגלי הקריאה של הגולשים, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליהם ממש כמו שההר יבוא אל מוחמד… החדשות הטובות הן שאפשר לעשות את זה יחסית בקלות בלי לגעת כמעט בתוכן עצמו, אלא רק בסגנון הצורני שלו.

קודם כל, חשוב לי להדגיש שלא רק כתיבה שיווקית יכולה להרוויח מכך, אלא גם מאמרים אינפורמטיביים או אינפורמטיביים למחצה, ולמעשה אלו המאמרים שאני אתרכז בהם כאן.

אז מה מאמרים נוחים יותר לקריאה נתונים לנו?

  • זמן שהייה ארוך יותר באתר.
  • סיכוי גבוה יותר שהגולשים יגיעו לטפס יצירת קשר (עדיף למקם אותו באמצע התוכן ולא בסוף, כפי שגורסת מחשבה נפוצה).
  • קריאת מאמרים נוספים באתר: אם הגולש לא צריך להתאמץ כל כך, יהיה לו קל יותר לקרוא עוד מאמרים באותה כמות זמן.
  • חזרה נוספת לאתר: הגולש הממוצע לא יישב ויקרא את כל התוכן שלנו באתר, אבל הוא עשוי לסמן מאמרים או פוסטים במועדפים לשימוש מאוחר יותר.

כל אלו אגב נקראים "מדדי גולשים". מבחינה רשימת גוגל מסרבת להודות שהיא משתמשת בהם כדי לדרג אתרים ברשת, ובאמת קל מאוד לזייף תנועה או ליצור בוטים שמתנהגים כמו גולשים אמיתיים. יחד עם זאת, אצל גוגל אף פעם אי אפשר לדעת…

אז איך עושים את זה?

1.שימוש ביותר כותרות פנימיות : התפקיד של הכותרות הפנימיות הוא להבדיל בין נושאים שונים בתוך המאמר. לכן, יותר מדי פסקאות מתחת לכל כותרת מקשה על הקורא וגורמת לו להתעייף.

דרך אחת לפתור זאת היא להשתמש בכותרות משנה מלבד כותרות ברמה שנייה כמו למשל כותרות ברמה 3 (H3). מבחינת קידום אתרים אפשר גם ללכת לכותרות ברמות נמוכות אפילו יותר, אבל משלב מסוים הן מקשות על הקריאה ולא תורמות לה.

2.שימוש בפסקאות קצרות: 3-4 משפטים בכל פיסקה אמורים להספיק כדי להעביר את המסר העיקרי שבה. שימו לב שתחת ההגדרה של פסקה אני מתייחס גם לסעיפים כמו הסעיפים שאתם קוראים ממש ברגע זה.

3.בלי יותר מדי פסיקים ומקפים: מישהי פעם אמרה לי ש"השפה העברית אינה סובלת משפטים ארוכים". אין לי מושג מי זו הייתה, אבל אני נוטה להסכים איתה ב-100%. באנגלית אתם יכולים להיתקל במשפט שמורכב בעצמו מכמה משפטים שלמים והוא יהיה רגיל לגמרי. זו גם אחת הסיבות לכך שכאשר אני התחלתי לקרוא אנגלית, הרבה פעמיים מצאתי את עצמי מותש לחלוטין.

בעברית הדקדוק אמנם מאפשר משפטים מאוד ארוכים שמופרדים בפסיקים או מקפים, אבל הרבה יותר קל לעכל משפטים קצרים שלא צריך לקחת 10 הפסקות כדי לקרוא אותם.

4.שימוש בספרות במקום בשמות המספרים: שימוש בספרות מקל מאוד על הקריאה וגם נראה טוב יותר. האם הייתם מעדיפים לקרוא מאמר שהכותרת שלו היא "שלוש עשרה טיפים לכתיבת מאמר" או "13 טיפים לכתיבת מאמר?".

5.שימוש ב"בולטים": בולטים, או "תבליטים" בעברית תקנית הן רשימות קצרות שכוללות רשימה של פריטים. מאוד קל לקרוא אותם וניתן להעביר באמצעותם מסרים או רעיונות בצורה מהירה. אם אתם עושים שימוש בבולטים, בדרך כלל רצוי לשמור על שורה עד שורה וחצי בכל אחד מהם. גם מספר הבולטים עצמם לא צריך להיות ארוך, לטעמי בין 5-8 מספיקים בהחלט. אם צריך יותר, עדיף כבר לפצל את הרשימות.

לסיכום

מקווה שעזרתי לכם לסדר בצורה קצת יותר טובה את התוכן באתר שלכם. יש לכם עוד טיפים או שיטות לשיפור קל של מדדי הגולשים באתר? אם כן, זרקו לי כמה עצמות בתגובות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *