קידום עמודי נחיתה נעשה בדרך כלל באמצעות קידום ממומן ב – Adwords או הפרסום של פייסבוק, אך לעיתים יש לנו לקוחות קטנים שכל האתר שלהם הוא עמוד נחיתה אחד גדול. יכול להיות שיש בו הרבה טקסט, והוא אפילו נגלל, אבל בסופו של דבר, מבחינתנו, מדובר בעמוד אחד ארוך.
עוד תופעה דומה היא כל אותם אתרים שמחולקים לכמה דפים, אבל אין בין העמודים האלו חלוקה ברמת ה – URL. לדוגמה, יש היום הרבה מאוד אתרים שבהם יש תפריט עליון קבוע וכל לחיצה על כפתור, מעבירה את הגולש לחלק אחר של העמוד. יכול להיות שחלק מהעמודים האלו בנויים ב- AJAX או אפילו פלאש, אבל בסופו של דבר, גם אותם צריך לעיתים לקדם באמצעים שונים.
קידום אורגני של עמודי נחיתה
נשאלת השאלה למה שנרצה בכלל לבצע קידום אורגני על עמודי נחיתה? וובכן, אם אנחנו צריכים לקדם ביטוי אחד מאוד נישתי, לא תמיד נרצה להסתבך עם קידום ממומן ב- Adwords. מבחינת גוגל, אם בעמוד יש כמות נורמלית של טקסט (נניח – 200 – 250 מילים ומעלה), ויש לו כותרות H1, TITLE, Meta Description, הרי שהוא יכול לתפקד כמו כל עמוד אחר ברשת שנרצה לקדם.
למעשה, המגבלה היחידה שאני יוכל לחשוב עליה היא מספר מילות המפתח שניתן לקדם עליה את העמוד. אני בדרך כלל מעדיף שלא לקדם יותר מ – 3-4 מילות מפתח על אותו העמוד, וגם אז, צריך שתהיה בינהן הקבלה מסוימת או לפחות שיהיו נרדפים אחד לשני, אלו שני דברים שגוגל אוהב ובדרך כלל הם גם נראים טבעים למדי.
מעבר לכך, אם באמת מדובר בביטוי נישתי שאין בו הרבה תחרות, אני גם מאמין שלא צריך רשת גדולה של אתרי תמיכה או להשתמש בטריקים אחרים שכבר לא עובדים בעידן הפוסט פינגווין. לפעמיים מספיק לכתוב כמה פוסטים בבלוגים כגון נענע / תפוז / וורדפרס, אולי לשגר איזה מאמר אחד או שניים לאתרי מאמרים (חשוב מאוד לא להגזים) ולשתף פעולה עם אתרים אחרים או להשתמש באתרים אישיים שיש להם איזשהו קשר לביטוי או לאתר אותם רוצים לקדם.
דוגמה – לימוד אופניים לילדים
על מנת להמחיש את הדוגמה, יש לי לקוח שבנה עמוד נחיתה לקורס לימוד רכיבה על אופניים לילדים שהוא מעביר. לאחר שבדקתי את כלי מילות המפתח, החלטתי לקדם את הביטוי העיקרי "לימוד רכיבה על אופניים לילדים", ותתפלאו, אבל יש לביטוי הזה ולנגזרות שלו משהו כמו 100 חיפושים בחודש. מכיוון שיש בעמוד כמה פסקות של טקסט ויש בערך 2-3 מתחרים בכל התחום הזה, הגעתי למסקנה שגם אם מדובר בעמוד אחד, תהיה לו מספיק נראות בתוצאות החיפוש על מנת לקבל כמה לידים בחודש. כך אני לא צריך להתחיל להתעסק עם קמפיינים ממומנים שזה תחום שאני פחות מבין בו, ובטח שלא לחפש מישהו שיעשה קמפיין קטן של כמה מאות שקלים בחודש…
האם יצא לכם לקדם פעם עמוד נחיתה בלבד, או שאתם פשוט לא לוקחים על עצמכם מראש פרויקטים כאלו?