שאלות נפוצות על כתיבת מאמרים

כיצד תורמת כתיבת מאמרים לאתר שלי?

כתיבת מאמרים לאתרים מרחיבה את הנפח של האתר והופכת אותו למקור ידע רלוונטי לגולשים הנכנסים אליו.  בנוסף לכך, מנועי החיפוש מעדיפים אתרים מלאים בתוכן מקורי שמתעדכן באופן תדיר.

למה לי לפנות לכותב תוכן מקצועי ולא לכתוב בעצמי?

אין ספק שאת או אתה המומחים בתחום שלכם, אבל כותב תוכן מקצועי יודע איך להפוך את הידע  שלכם לתוכן ברור, ממוקד ומשכנע. בנוסף, הוא מבין איך לשלב את מילות המפתח הנכונות ולבנות מאמרים שיעבדו גם עבור הגולשים וגם עבור מנועי החיפוש. כך האתר שלך יקבל יותר חשיפה ויניע יותר לקוחות לפעולה.

צרו קשר לקבלת הצעת מחיר

    מה הכוונה במילות מפתח ואיך הן מתקשרות לתוכן?

    מילות מפתח הן למעשה הביטויים אותם הגולשים מחפשים בגוגל, כשלכל תחום יש בדרך כלל מספר רב של מילות מפתח פופולאריות. לדוגמה, בתחום של עיצוב שיער ומספרות, אנשים מחפשים מידע אודות תוספות שיער, החלקות מסוגים שונים, תספורת נשים ותספורות גברים. את נפח החיפושים של כל מילת מפתח מוצאים באמצעות כלים שונים.

    כותב תוכן טוב יודע כיצד לשלב את מילות המפתח הרלוונטיות בתוכן מבלי שהן ייראו מלאכותיות ויישבו באופן טבעי בתוך המאמר.

    מדוע אתה לא מפרסם מחירים באתר?

    מחיר כתיבת מאמרים הוא עניין דינאמי ותלוי בגורמים רבים כמו למשל הנושא בו עוסק המאמר, מספר המאמרים שהוזמנו, האם המאמר יעלה באופן עצמאי למערכת ניהול התוכן ועוד.

    מה הקשר בין כתיבת מאמרים לבין קידום האתר בגוגל?

    למרות שגוגל נעשה חכם יותר, הרי שהוא עדיין מתקשה בניתוח של מידע שאינו מידע טקסטואלי ולכן תמונות ואפילו סרטונים אינם תמיד מספיקים על מנת שאתר האינטרנט שלכם יעלה בחיפוש. לכן חשוב גם להעשיר את האתר בטקסט רלוונטי ומאמרים הנותנים תשובות לשאלות אותם הגולשים מחפשים בגוגל (לדוגמה, "מה ההבדל בין הלבנת שיניים בבית להלבנה אצל רופא שיניים")

    לכמה מאמרים האתר שלי זקוק?

    זו שאלה שקשה לתת עליה תשובה חד משמעית מכיוון שהיא תלויה בתחום בו אתם עוסקים. אבל הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

    • אין טעם להוסיף מאמרים שחוזרים על אותן נקודות בניסוחים אחרים (בדרך כלל גם מילות המפתח יהיו דומות מאוד)
    • אם אתם מארחים מאמר של בעל מקצוע או חברה אחרת, חפשו כמה שיותר נקודות השקה, מבלי שיהיה מדובר במתחרה ישיר
    • מאמרים חדשותיים או סיפורי לקוח יכולים להיות רעיון טוב אם אתם מרגישים שאין לכם על מה לכתוב

    האם אתה ממליץ על רכישת קישורים כדי "לחזק" את התוכן?

    באופן כללי אני ממליץ לבצע "בניית קישורים" באמצעות חברה לקידום אתרים, לא לבד. בעלי אתרים לא תמיד יודעים מהי האיכות של הקישורים שהם קונים ומתפתים לקנות קישורים זולים שלא תורמים להם ואפילו מסכנים אותם.

    מה צריך להיות האורך של מאמר ממוצע?

    האורך לא חשוב כמו הערך. מאמרים בני 700-1000 מילים לרוב מספיקים כדי לכסות נושא לעומק בלי לאבד את הקורא. עם זאת, אם יש לך נושא מורכב, אפשר לכתוב מאמרים ארוכים יותר – כל עוד הם בנויים נכון, עם כותרות משנה, תקצירים והדגשים שמאפשרים קריאה נוחה.

    מה עושים אם אני רוצה לקחת מאמר שלי ולפרסם אותו בכמה אתרים במקביל?

    במקרה הזה חשוב לתת קרדיט לאתר המקורי באתר שמפרסם את התוכן במקביל (בסינדיקציה).

    בהתייחסות העדכנית שלה, גוגל לא ממליצה להשתמש בסימון קנוני (סימון של הכתובת המקורית בה הופיע המאמר) אם מדובר בשני אתרים נפרדים.

    תמיד אפשר לחסום הסריקה של המאמר באתר השני, אך חשוב להבין שלא יהיה ניתן להגיע אליו מגוגל.

     מישהו הציע לי "להחליף איתו מאמרים", מה זה אומר והאם זה כדאי?

    החלפת מאמרים היא דרך להשיג קישורים מאתרים אחרים, אבל לא כל החלפה משתלמת. אם האתר שממנו אתה מקבל קישור הוא סמכותי ואיכותי, זה יכול להועיל לך. אבל אם מדובר באתר לא רלוונטי או חלש, זה עלול להזיק יותר מאשר להועיל. כדאי לבדוק כל הצעה היטב.

    למידע נוסף

    באילו רשתות חברתיות כדאי לי להשתמש כדי להפיץ את המאמרים מהאתר שלי?

    פייסבוק ולינקדאין הן פלטפורמות מצוינות להפצת מאמרים, במיוחד בקבוצות וקהילות רלוונטיות. בנוסף, אפשר להשתמש בX (לשעבר טוויטר) כדי לשתף קטעים קצרים מתוך המאמרים.

    באינסטגרם אפשר להפיץ תמונות שמחחישות את המאמר, לכתוב תקציר שלו בפוסט עצמו ולעדכן את הפרופיל בביו בקישור אליו או לבלוג.

    מה פירוש "ניהול תוכן באתר" ואיך זה יכול לחסוך לי זמן?

    ניהול תוכן חוסך לך זמן ודאגות. במקום שתצטרך להעלות מאמרים, לערוך תמונות, להטמיע סרטונים ולוודא שהכול מסודר נכון באתר, אני אעשה את זה עבורך. כך אתה מתמקד בעסק שלך, והתוכן שלך עובד בשבילך.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *