קידום אתרי נישה – הקדמה

לתחום של קידום אתרי נישה הגעתי ממש במקרה. לאחר שהחלטתי להקים אתר משחקים אשר יוקדש בעיקר למשחקים אותם ניתן להוריד למחשב ("משחקים להורדה").  לא ידעתי אז הרבה על קידום אתרים, אבל ידעתי מספיק על מנת להבין שקידום של ביטוי עם מילת מפתח אחת בלבד הוא בדרך כלל קשה ולא תמיד משתלם.  מאז אפשר להגיד שכמעט כל האתרים שהקמתי היו אתרי נישה שלא ניסו להתחרות עם האתרים הגדולים ראש בראש, אלא להיכנס לאותם חורים בהם היה מחסור בתוכן טוב . במהלך הזמן ראיתי עשרות מתחרים שניסו ללכת על כל הקופה ומצאו את עצמם אוכלים בעיקר את השיירים והתנועה שהאתרים הגדולים השאירו מאחוריהם… בדיעבד , למעט אתר אחד שלא הערכתי את רמת התחרותיות בתחומו כמו שצריך, רוב אתרי הנישה שבניתי בהחלט הצדיקו את עצמם ואפשר להגיד שהם רווחים או בדרך להיות כאלו.

בהתאם לכך, את החלק הראשון החלטתי להסביר דווקא על דרך השלילה : שלוש סיבות עיקריות שבגללן לא כדאי להתחרות עם כל העולם ואשתו על "לוחות יד 2" או "דרושים".

1.תחרות מרובה גורמת לתנודתיות: כשהרבה אנשים מנסים לקדם אותה מילת מפתח, השינויים בדירוגים הם גדולים ותכופים יותר מכיוון שישנן יותר פעולות "אינטרסנטיות" מצד גורמים שונים המנסים להשפיע על דירוג האתר במילת המפתח הזו באופן מכוון. אתם יכולים להגיע לעמוד ראשון יחסית מהר ובקלות, אבל להישאר שם ידרוש במקרים רבים הרבה יותר עבודה. (או כמו שאחד המרצים שלי פעם אמר "קידום אתרים זה כמו לרוץ על גלגל כדי להישאר במקום").

2. קושי להעריך נפח חיפוש אמיתי– למרבה הצער, כלי מילות המפתח של גוגל ואפילו כלי מנהלי האתרים שניהם עדיין לא טובים מספיק כדי לתת לנו הערכה אמיתית לגבי נפח החיפוש של ביטוי מסוים. יש כאלו שאפילו טוענים כי לא מעט מהחיפושים הם חיפושי סרק של מקדמי אתרים. גם במקרה הזה, אני לא נכנס לסיבה, אלא רוצה לתת את השורה התחתונה : ההערכות שניתן למצוא הן בדרך כלל גבוהות יותר מהנפח בפועל, גם אם בוחרים בהתאמה מדויקת. למעשה, ככל שהנפח המוצג לכם גבוה יותר, כך סביר להניח שההפרש המספרי יהיה גבוה יותר (בין 10 ל9 יש הפרש של 1, בין 10,000 ל9000 יש כבר הפרש של 1000!).

כל זה מתקשר לזנב הארוך, ובחלק הבא אסביר למה לאתרי נישה יש לעיתים עמודי זנב ארוך טובים יותר.

3 אפקט הדף השני והלאה : כולם יודעים שאחוז הלחיצות יורד ככל שיורדים מהמקום הראשון למטה. העניין הוא שהחל מהדף השני והלאה, ההבדלים נעשים יותר ויותר קטנים . במילים אחרות, אין הרבה הבדל בין כמות הכניסות שתקבלו ממקום 14 ובין כמות הכניסות שתקבלו ממקום 24. כמו שהסברתי בסעיף 1, להישאר בדף הראשון זה לא תמיד הכי קל.

זהו להפעם. בחלק הבא אסביר מהם היתרונות שיש באתרי נישה על דרך החיוב ובעיקר, במה הם שונים מאתרי לווין שהם עניין אחר ומשתלם הרבה פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן