שכתוב מאמרים 101 (פוסט מעודכן ל-2019)

שכתוב מאמרים היא עוד נישה או שרות שהדרישה אליו הולכת וגדלת בשנים האחרונות כשיותר ויותר אנשים מבינים שתוכן לא פחות חשוב מקישורים. מנגד, לפעמיים קל יותר לקחת תוכן קיים ולשנות אותו מאשר לחפש תוכן חדש לחלוטין. זה יכול להיות שימושי במצבים שונים, לדוגמה:

  • כשרוצים ליצור אתר לווין עם תכנים שדומים לאלו מהאתר הראשי
  • כשרוצים לשתול מאמר שיקשר לעמוד דומה מאתר אחר לאתר שלנו
  • כשרוצים לשפר תוכן קיים שנכתב בצורה לא טובה או פשוט לעדכן אותו

האפשרות הראשונה לשכתב מאמרים היא באמצעות ספינרים. 

הספינר עובד בשיטה פשוטה של החלפת המילה X במילה Y כדי ליצור כביכול "תוכן ייחודי" ועובד באמצעות מילון פנימי שמזהה מילים דומות למילה עליה נרצה לבצע את ה"ספין". יש גם ספינרים ידניים בהם אתם כותבים את המילים להחלפה, אפילו כאלו בעברית.

לדוגמה, אם ניקח את המשפט "הילד קפץ אל הברכה",  תוכנת הספינר יכולה להציע לי להחליף את המילה "ברכה" במילה מים או במילה ים. אם אבחר במילה ים, הרי שהמשפט לא בהכרח יתאים לקונטקסט של שאר המאמר, וזו כבר בעיה. לכן, גם עבודה עם ספינר דורשת זמן.

ואם אני בכל זאת רוצה להשתמש בספינר או שהציעו לי "לסובב" מאמרים?

מבחינת האפקטיביות של הספינרים, היא הולכת ויורדת עם השנים. כשכתבתי את הפוסט המקורי, היה להם אולי שימוש מסוים, אבל היום הבינה המלאכותית של גוגל מתחילה להבין משפטים טוב כמעט כמו בני אדם. למעשה, ברגע שהיא יכולה לזהות את המשמעות השלמה של המשפט, אין בעצם טעם לנסח את אותו משפט שוב במילים קצת אחרות, אלא אם כן הוא מבטא רעיון אחר לחלוטין.

ונכון, גוגל אמנם מן הסתם לא טוב בניתוח עברית כפי שהוא טוב בניתוח של אנגלית (בין היתר בגלל שהכמות של הטקסט בעברית היא מוגבלת), אבל אני תמיד אומר שאם יש משהו שאנחנו יודעים שיעשה לנו צרות בעתיד, עדיף לא להתחיל איתו בכלל.

שכתוב ידני

שכתוב ידני היא מן הסתם האופציה המועדפת עלי. כדי ששכתוב ידני יתבצע כמו שצריך, אני בתור כותב תוכן צריך לדעת כמה דברים:

  • אילו מסרים ועובדות מהווים את הבשר של המאמר המקורי וחייבים להיות גם במאמר החדש?
  • האם יש לשמור על סגנון הכתיבה והגישה של הכותב המקורי?
  • אילו מילות מפתח או נושאים יש להדגיש?

מה חשוב לזכור כשאתם משכתבים מאמר או מבקשים ממישהו אחר לעשות זאת בעבורכם?

כל עוד אתם משכתבים מאמרים שיש לכם את כל הזכויות עליהם, אתם יכולים לשכתב גם את אותו המאמר מאה פעם בלי בעיה. אם אתם רוצים להתבסס על מאמר אחר שלא אתם כתבתם, רצוי קודם כל לחשוב ברבים על שניים או שלושה לכל הפחות.

בהחלט מותר לכם לקחת נושאים או רעיונות ולפתח אותם, אך חשוב שהם ישקפו גם את הידע והגישה המקצועית (או העסקית) שלכם. ניסוח מאוד דומה לזה של הכותב המקורי שלא מוסיף שום דבר חדש עשוי להיות בעייתי, ואם מדובר באותה השפה של המקור, גם לפגוע ביכולת שלכם להתקדם בגוגל.

זו גם הסיבה שאני לא תמיד נעתר לבקשות להתבסס או לשכתב מאמרים טכנים ובטח לא כאלו שמורכבים כולם מדוגמאות קוד או הוראות מדוקדקות.

מחפשים שירות של שכתוב מאמרים?

צרו עימי קשר ואשמח לבדוק אתכם ביחד את אפשרויות השכתוב הטובות ביותר לטקסטים קיימים.

אבל מה לעשות אם אני צריך עכשיו 30 מאמרים על אותו הנושא?

קודם כל, אם אתם צריכים 30 מאמרים בחודש על אותו הנושא בשביל לקדם אתר אחד מרכזי, אני מציע לכם לנסות למצוא שיטות קידום קצת יותר אפקטיביות.

אבל אם אתם ממש חייבים לעשות את זה, העצה שלי היא לחלק את כל המאמרים האלו בין 2-3 כותבים לפחות. אני לא רומז שרוב הכותבים משכתבים את עצמם בכוונה תחילה, אבל עדיף שהמאמרים יהיו שונים זה מזה בסגנון הכתיבה שלהם, באורך, ברעיונות המרכזיים וכו'.  

אם תתנו לכותב אחד לכתוב לכם 30 מאמרים על אותו הנושא, סביר להניח שבשלב מסוים הוא ישחוק את עצמו בכל מה שקשור לנושא הזה ורמת הכתיבה שלו תרד.

עכשיו התור שלכם

אלו היו השתי אגורות שלי על שכתוב מאמרים.  עכשיו הגיע התור שלכם להאיר את עיני בנוגע לשיטות הטובות והאפקטיביות ביותר לשכתב מאמרים בלי לפחד מגוגל.

8 תגובות

    1. שלום יעקב, מה נשמע 😉 ?

      שים לב שלא טענתי שהספינר לא חוסך זמן, פשוט תהיתי מה היתרון ליצור 50 מאמרים שאמורים בסופו של דבר להתמקד באותה מילת מפתח, הרי מספר אתרי המאמרים האיכותיים בארץ הוא מצומצם יחסית.

      1. היי איתי ,
        היתרון בזמן שווה בעצם ליתרון בכסף , ובארץ בהחלט ניתן למצוא 50 אתרים לפחות לפרסום מאמרים .
        בהחלט להערכתי אין יתרון לאתר מאמרים גדול על אתר מאמרים קטן.
        כמו כן , אפשר ליצור ל 50 מאמרים אלה 200 ולהפיץ שוב . נניח יש לך אתר העוסק בתכשיטים אז מילת המפת הדינמית פעם תיהיה תכשיט 1 …. תכשיט 50 .
        מלבד זאת , שימוש במאמרים מסובבים מאפשרים לחסוך זמן בהפצה בצורה רצינית !

  1. שלום לך איתי, (ויעקב)

    כמו שכולנו יודעים, גוגל כל פעם משפר את האלגוריתם שלו וזה שהיום הוא לא עולה על ספינים לא אומר שעוד חודש, שנה מהיום, הוא גם על זה יעלה וכשהוא יעלה הוא יפיל את האתרים שמשתמשו בזה. חבל לעשות משהו שהוא ידוע כבעייתי לעתיד ופשוט לקדם בצורה טובה ונקייה.

    על עבודה של שכתוב מאמר אפשר כבר לכתוב מאמר חדש לגמרי. לדעתי עדיף להשקיע את המאמץ של השכתוב על כתיבת מאמר חדש.

    חוץ מזה פוסט נפלא!

  2. היי איתי
    אני חושבת שזה רק עניין של זמן עד שגוגל יעלו על מאמרים מסובבים בכל השפות, בגלל זה אני משתמשת רק בתוכן איכותי .
    למרות שיש לנו אתרים בחו"ל שאנחנו קונים מאמרים MANUAL SPIN, שכותב יושב ידנית על הספין שיהיה קריא ואיכותי…
    כל עולם הקידום הולך לכיוון תוכן איכותי אז אני לא ממש רואה עתיד לכל ה SPUN האלה…
    תסלחו לי אם אני טועה 🙂

    לי

    1. למעשה לא הזכרתי את זה, אבל אפשר גם להעזר בספינרים כדי לבצע שכתוב ידני, ואם אני לא טועה, גם יעקב המליץ על זה בפרסום המקורי של הספינר שלו. אבל כמו שאת יכולה להבין, אם חברה מציעה מאמר "מסובב" בשלושה שקלים, אז כנראה שהיא לא משתמשת בספינר בצורה הכי טובה שיש.

      לגבי קידום לטווח ארוך, את צודקת, ולכן הדגשת שאין טעם לפרסם 50 מאמרים עם מילות מפתח דומות. הדבר דומה להחלפת קישורים מאלף עמודים באתר לעומת החלפה של קישור נקודתי. קישור נקודתי שיוצא מעמוד תוכן טוב לוקח לפעמיים שעה ליצור. לעומת זאת, קישור מ – 1000 עמודים אפשר ליצור באמצעות החלפת קישורים פשוטה, וסביר להניח שהקישור הראשון יהיה איכותי יותר מכל ה – 1000 ביחד.

  3. לפי דעתי זה לא נכון, בשכתוב ידני עדיף ומומלץ להשתמש עם ספינרים כמובן.

    אני אישית משתמש בכלי שאני לבד בניתי https://text2spin.com והוא חוסך לי המון זמן של עבודה.

    יוצרים פעם אחת את המאמר האיכותי עם כל המידע מהמחקר שעשיתי בנושא, ומפזרים אותם בכל מיני מקומות, משם כבר הדרך לSEO היא קצת יותר קלה ככה שזה שווה לפי דעתי את הזמן ואת הכסף בלכתוב מליון מאמרים שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *