תמחור נכון עבור כתיבת מאמרים

תמחור מאמרים הוא נושא שעולה הרבה מאוד פעמיים במערכת היחסים שבין כותב תכנים ללקוחותיו. בדרך כלל המחירים נקבעים לפי מילה ורוב מוכרי המאמרים בשוק לוקחים מחיר שבין 0.8 אג' למילה ובין 20 אג' למילה (אני לוקח בחשבון שהמחיר הגבוה ביותר כולל מע"מ).

ההבדל בין הרמות השונות של המחירים נובע בדרך כלל מגודל וסוג החברה  המספקת את המאמרים. כלומר, אם חברה מסוימת מעסיקה 20 כותבי מאמרים קבועים, היא יכול לשלם לכל אחד מהם אחוז מסוים מהמחיר אותו היא גובה מהלקוח. כך למשל, היא יכולה לגבות מהלקוח 12 אגורות למילה, ולשלם לכל אחד מהכותבים שלה 8 אגורות למילה. חברה זו גם תוכל לקחת עבודות בנפחים גדולים מאוד, בהתאם למספר הכותבים שיש לה.

קראו גם : למה מאמר ב-30 ש"ח הוא לא תמיד ההצעה הכי טובה?

לעומת זאת, אם מדובר בחברה שיש בה צוות מצומצם של כותבי תכנים או אפילו פרילנסר עצמאי אחד, הוא אינו יכול בדרך כלל להתחרות במחירים של החברות הגדולות בתחום, אלא אם כן יש לו רשימה של לקוחות קבועים שמספקת לו הרבה מאוד עבודה ואז בדרך כלל הוא יכול להוריד את המחיר ולדעת שהוא מפצה על כך בכמות גדולה וזורמת של עבודה.

עם זאת, לעבודה מול פרלינסר יש גם יתרונות גדולים שלעיתים שווים את המחיר הגבוה יותר :

  • תקשורת ישירה – הלקוח מזמין ישירות דרך המייל ולא צריך לחכות לתיווך של מנהל הפרויקטים. כתוצאה מכך, האספקה יכולה להיות לעיתים מהירה מאוד.
  • תיקונים וטיוטות – אם יש בעיה מסוימת עם המאמר ורוצים לתקן אותו, העבודה יכולה להיעשות בצורה מיידית עד שהלקוח מרוצה. (בשיטת ה – "פינג פונג").
  • הלקוח כבר מכיר את סגנון הכתיבה הספציפי של הכותב ואין מצב שהוא מקבל מאמר בסגנון שהוא לא רגיל אליו
  • התשלום יכול להיעשות עם תום העבודה או בצורה שוטפת כלשהיא (מרבית הפרילנסרים בארץ עובדים בצורה זו), לעומת זאת חברות גדולות לעיתים דורשות תשלום כבר במהלך ההזמנה.
  • משא ומתן : דווקא עם פרילנסר פרטי אפשר לפעמיים להתמקח על המחיר בצורה יותר אפקטיבית מאשר עם חברה גדולה מכיוון שהוא רעב ללקוחות ולא מתבסס על תחלופה מהירה שלהם

איכות התכנים

ישנם גם כותבים שמתמחרים לפי סוג התוכן שהם כותבים : לדוגמה – תוכן לאתרי מאמרים, תוכן לאתרי אינטרנט, תוכן שיווקי וכו'. אני לא מאוד אוהב את שיטת התמחור הזו וחושב שהכותב צריך בכל מקרה לתת את הכי טוב שהוא יכול בהתאם לנקודות החוזק והחולשה שלו. לדוגמה, יכול להיות כותב שכותב בצורה ציורית ומלאת דמיון, אבל חסרה לו היכולת לכתוב לדוגמה מדריכים טכניים. אם תדעו להתאים את סוג התכנים שאתם רוצים למי שאתם עובדים מולו, זה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *