«

פבר 01

כמה לשלם על מאמר?

לפני שנתיים וחצי כתבתי למה לכותבי תוכן לא כדאי לקחת עבודות במחירים זולים, אבל לא התייחסתי לצד השני של המטבע :  כמה שווה לי בתור בעל אתר, מקדם או משווק לשלם עבור כל מאמר / פוסט ?

במקום להתחיל להתפלסף ולכתוב מניפסט, החלטתי פשוט לנפץ כמה מיתוסים על כל מה שקשור להזמנת תכנים, והנה מה שנראה לי הכי חשוב :

יותר מאמרים זה תמיד טוב

נכון שאם אתם מזמינים הרבה מאמרים בבת אחת, אתם משלמים פחות לכל מאמר בגלל שכושר המיקוח שלכם הוא  גדול יותר, אבל אתם מסתכנים בכך שתקבלו מאמרים באיכות נמוכה יותר. יש לכך שלוש סיבות עיקריות :

1.רוב כותבי התוכן שעובדים על כמויות ומחיר נמוך לכל מאמר צריכים לכתוב 2-3 מאמרים לשעה (לכל הפחות) כדי שההזמנה תשתלם להם. הבעיה היא שבדרך כלל המהירות באה על חשבון האיכות ולכן אתם מקבלים מאמרים איכותיים פחות.

יכול להיות שתוכלו להשתמש במאמרים האלו להחלפת מאמרים או פרסום בבלוגים שהקמתם על וורדפרס, אבל בסופו של דבר, שיטות הקידום האלו כבר לא אפקטיביות לטווח הארוך גם אם כרגע הן עובדות בגוגל ישראל. בין היתר, גוגל בוחן את האתר שלכם על פי איכות האתרים שמקשרים אליו ואם אתם מקשרים אליו בעיקר מבלוגים ומאמרים שאף אחד לא קורא, כנראה שלא תתקדמו הרבה.

2.אתם לא תמיד יודעים מי באמת כותב את התוכן… למרבה המזל, רוב החברות שמכבדות את עצמן יגידו לכם במפורש שהם משתמשות בכותבי תכנים כדי לכתוב את התוכן שלכם ורובן גם יבצעו בקרת איכות.

הבעיה מתחילה כאשר אתם פונים ל"מאכרים" שיבטיחו לכם שהם כותבים את כל המאמרים בעצמם, אבל האמת היא שהם מעבירים את המאמרים לכותבים אחרים כדי להרוויח יותר. הכותבים האחרים מקבלים פחות עבור כל מאמר ולכן אתם עלולים לשלם יותר על תוכן איכותי פחות. לפעמיים מדובר גם בהבדלים של קרוב ל –  50% לעומת חברות שמעסיקות כותבים באופן מסודר.

3.גם לכותב התוכן הטוב ביותר נגמרים הרעיונות בסופו של דבר. לכן עדיף שבשלב מסוים תיקחו גם כותבים נוספים על מנת לרענן את השורות ולהפיק מאמרים מעניינים בסגנון קצת אחר. בכל מקרה, אם אתם מתואמים עם הכותב שלכם למספר גדול של מאמרים לחודש, הודיעו לו מראש שבתקופה הקרובה נפח העבודה יהיה נמוך יותר.

תמיד כדאי לקחת את המאמרים ברמה "מקצועית"

אני באופן אישי לא מבדיל בין מאמרים שמיועדים ל – "קידום אתרים" לבין מאמרים מקצועיים שמיועדים לעמודי בית, פינת טיפים או פרסום באתרי חדשות בדיוק בגלל מה שציינתי בסוף הסעיף הראשון של החלק הקודם. עם זאת, יש חברות שמציעות כמה רמות של מאמרים, ואני בהחלט מכבד את זה, גם אם לפעמיים התוצאות מצחיקות (באתר אחד שלא אזכיר את שמו רשום בפירוש שרק מאמרים מקצועיים נותנים ערך לגולש…)

בכל מקרה, השאלה היא האם מה שמוכרים לכם כמקצועי הוא בהכרח מקצועי. במידה ויש אפשרות לראות דוגמאות כתיבה באתר, שימו לב להבדלים בין הרמות השונות ונסו לחשוב אם הרמה המקצועית היא באמת מספיק מקצועית בשבילכם, או שההבדלים הם זניחים. לפעמיים גם הרמה הגבוהה ביותר לא תיראה לכם מספיק טובה. אם אין דוגמאות באתר, בקשו שישלחו לכם דוגמאות כתיבה.

אני יכול תמיד לחפש מישהו שיכתוב לי מאמר לדוגמה בחינם

אף אחד לא עובד בחינם, וגם אם אתם רוצים לקבל מאמר דוגמה שייכתב במיוחד בשבילכם, התכוננו לשלם עליו. במקרה הכי גרוע, בקשו מאמר קצר יחסית של 300-400 מילה כדי לבדוק את האיכות של המאמר. זה גם יתרום לתיאום הציפיות בינכם לבין הכותב כך שלא תזמינו עשרה מאמרים ורק בדיעבד תגלו שהם ממש לא ברמה לה ציפיתם. (וגם אני נכוויתי לא פעם בקטע הזה).

תיקונים

אחת הסיטואציות בה מתעוררים הכי הרבה מחלוקות בין הכותבים לבין הלקוחות שלהם הוא כאשר יש לתקן או לשפץ את המאמר הקיים. בעיקרון יש שתי דרכים לעבור את המשוכה הזו בלי ששום צד יפגע :

1.לקבוע מראש תעריף מעט גבוה יותר שיכלול גם תיקון אחד או שניים.

2.לקבוע שתיקון מאמרים יעשה פר שעה ולא פר מילה. החיסרון בשיטה הזו הוא שאתם לא יודעים אם הכותב לא מורח את הזמן כדי לקבל יותר כסף.

תמונות ותוספות

כבר כמה שנים שאף אחד לא משלה את עצמו שאפשר פשוט לקחת תמונות מגוגל תמונות ולצאת מזה בזול. בהרבה מקרים קרה שבעלי אתרים נתבעו בסכומים של עשרות אלפי שקלים עקב הפרת זכויות יוצרים. בדרך כלל הם לא היו צריכים אמנם לשלם את כל הסכום, אבל זה ממש לא נעים לקבל יום אחד מכתב מעורך דין…

לכן מה שבדרך כלל עושים זה להשתמש במאגרי תמונות בתשלום ולקנות קרדיט של תמונות שיאפשר לכם לשלם מחיר יחסית נמוך פר תמונה. יש גם לא מעט מאגרי תמונות חופשיים,  אבל קחו בחשבון שברובם צריך לתת קרדיט ליוצר המקורי כולל קישור.

מכיוון שבדרך כלל אתם לא תתחילו לחפש תמונות לכל מאמר ששולחים לכם ולא בטוח שתדעו מהי התמונה הכי מתאימה בלי לקרוא כל מילה במאמר, מקובל לתת את הבחירה לכותב התכנים שלכם שיטמיע בטיוטה של המאמר את התמונות עם סימון המים של מאגר התמונות ואתם תקנו את התמונות ותטמיעו אותם בגרסה הסופית (אפשר גם לתת לכותב גישה לחשבון שלכם במאגר אם אתם סומכים עליו מספיק).

מכיוון שלכותב המאמר לוקח זמן לחפש את התמונות, גם כאן אתם צריכים לקבוע אתו על פי איזה מודל לשלם לו עבור הזמן הזה. בכל מקרה, עדיף שתבחרו בעצמכם באיזה מאגר בתשלום להשתמש כדי שהכותב לא יצרך לשוטט בעצמו בין כל המאגרים ולבזבז עוד זמן יקר.

מקווה שעזרתי לכם קצת לתכנן טוב יותר את אסטרטגיית בניית התוכן שלכם בצורה שלא תרושש אתכם מבלי לוותר על איכות המאמרים. אם יש לכם שאלה או הערה / הארה, אל תהססו להגיב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>